Start înscrieri proiecte la Maratonul Internațional Sibiu 2025
Vrei să pui comunitatea în mișcare la Maratonul Internațional Sibiu 2025? Dăm startul înscrierilor de proiecte pentru cea de-a 14-a ediție a MIS! Dacă ai o idee de proiect care rezolvă o necesitate în comunitatea locală sau care poate să aducă un suflu nou în oraș, așteptăm aplicația ta. Perioada de înscrieri rămâne deschisă până pe 7 februarie, ora 12:00.
Anul trecut, la cea de-a 13-a ediție, un număr record de proiecte au pus aproape 9000 de alergători în mișcare. 51 de cauze au fost aprobate de juriul MIS în 2024, iar în acest an așteptăm cu interes alte propuneri care să continue ori să dezvolte noi facilități pentru comunitatea locală. Ne plac ideile neașteptate sau care aduc în discuție aspecte mai puțin cunoscute ale unor subiecte, dar credem și în importanța celor care au curajul să lupte cu probleme vechi.
În total, în primele 13 ediții de maraton, am reușit, împreună cu peste 42.500 de alergători, să punem pe picioare cca. 383 de proiecte diverse: construcția unui refugiu alpin; protejarea berzelor albe; cursuri de educație arhitecturală, muzicală sau chiar civică; renovarea și dotarea bibliotecilor și curților școlilor – inclusiv din mediul rural; amenajarea de săli polisenzoriale; repararea unei sinagogi; echipamente medicale pentru animale sălbatice rănite; prevenția bolilor neurodegenerative; sterilizarea câinilor și pisicilor fără stăpân; activități cu și pentru persoanele cu dizabilități; achiziția de echipamente medicale etc.
„Anul trecut, Maratonul Internațional Sibiu a înregistrat un record de proiecte înscrise, demonstrând o implicare remarcabilă din partea comunității. În 2025, ne propunem să menținem acest trend ascendent, integrând totodată noi criterii de conformitate și eligibilitate pentru consolidarea integrității și transparenței procesului de selecție. Prin aceste măsuri, dorim să promovăm un cadru de finanțare responsabil și să sprijinim inițiativele care aduc un impact real și durabil în comunitatea sibiană.”, a declarat Gabriela Cuzepan, Grant Manager la Fundația Comunitară Sibiu.
Câte cauze vor merge mai departe?
În 2025, nu avem un număr minim de proiecte care vor intra în cursă – lista proiectelor finaliste va fi stabilită de membrii juriului, în funcție de calitatea aplicațiilor.
Cine poate aplica?
La fel ca în fiecare an, acceptăm atât proiecte înscrise de ONG-uri, cât și de grupuri de inițiativă (grupuri de prieteni, fără personalitate juridică). Nu contează cine aplică, dar este nevoie să demonstreze că înțelege ce ar presupune să ducă toată treaba până la final și că este gata să depună eforturile necesare – atât în perioada strângerii fondurilor, cât și în cea de implementare a proiectului.
Ai nevoie de ajutor? Scrie-ne!
în fiecare an încercăm să ajutăm echipele din spatele cauzelor să se dezvolte cât mai mult – oferind consultări pentru scrierea proiectelor, dar și idei prin care pot atrage mai multe fonduri sau își pot promova cauzele.
Așadar, dacă aplici pentru prima dată, te rugăm să ne contactezi pentru o consultare, pentru a ne cunoaște și înțelege mai bine, dar și pentru a te ajuta să scrii cea mai bună variantă a aplicației, astfel încât să ai șanse mai mari ca proiectul să meargă mai departe.
Condițiile de participare, criteriile de selecție și toate detaliile pe care trebuie să le știi înainte de a aplica se găsesc pe platforma noastră: https://sibiu.grantmanager.ro/. Te rugăm să îți creezi cont pe platformă și să parcurgi mai întâi informația cu privire la aplicare.
Cum aplici?
Pentru a înscrie proiectul, completează formularul disponibil pe sibiu.grantmanager.ro până în data de 7 februarie 2025, ora 12.00 pm (la prânz). Te încurajăm să redactezi aplicația cât mai repede pentru a lăsa timp pentru eventuale clarificări și consultări cu echipa fundației. Pentru orice întrebări sau nelămuriri ne poți scrie pe proiecte@fundatiacomunitarasibiu.ro. Vom răspunde în cel mai scurt timp posibil, după criteriul primul venit, primul servit și, eventual, vom stabili împreună o întâlnire pentru a pune țara la cale.
Știm că, de multe ori, cele mai inspirate idei vin în ultima clipă, dar pentru a beneficia de ajutorul nostru în scrierea unei versiuni cât mai bune a proiectului, respectiv, pentru a crește șansele de a trece de selecție, te încurajăm să ne scrii cât mai din timp. Menționăm că întâlnirile vor avea loc în perioada 13 ianuarie – 05 februarie 2025.
Spor la treabă și ne auzim în curând, dar nu mai târziu de 7 februarie, ora 12:00 (la prânz).
PS: Dacă ai nevoie de inspirație, aruncă un ochi peste proiectele de anul trecut.