Noul site al Maratonului Internațional Sibiu
Maratonul Internațional Sibiu, ajuns la ediția cu numărul 13, este cel mai mare eveniment de alergare filantropic din țară. În acest an, sibienii sunt așteptați în Piața Mare, în 25-26 mai, pentru a lăsa urme pentru 51 de cauze. O manifestare maturizată în timp, care ediție cu ediție, a confirmat profesionalismul și perseverența unei echipe care face din Sibiu una din cele mai energice capitale ale generozității filantropice.
Desfășurat sub egida Fundației Comunitare Sibiu, Maratonul Internațional Sibiu nu este doar o competiție de alergare, cât mai ales o emulație filantropică ce rezolvă probleme ale comunității și crește calitatea vieții din Sibiu.
Maratonul Internațional Sibiu vine, în acest an, și cu o nouă interfață, un site dinamic, care permite vizibilitatea competiției la nivel global, un indicator al credibilității și cu un impact deja transformator, la doar câteva săptămâni de la lansare. De ce a fost nevoie de un nou site? Pentru că la nivelul Maratonului sibian, un astfel de site îți propulsează activitatea către noi orizonturi și oportunități, neexplorate sau insuficient valorizate.
Aceasta au înțeles-o cel mai bine cei de la Fundația Comunitară Sibiu, împreună cu specialiștii în IT de la Agile Freaks, o companie sibiană atipică – după cum ei înșiși se definesc – din zona IT, cu un portofoliu impresionat.
Despre noul site, modul de lucru, provocări, idei inovatoare și despre cum îți poți construi o poveste de succes în interacțiunea cu comunitatea, am discutat cu Mihai Panțiru, product manager, Doru Pârvu, programator și Sandra Kececi, designer.
Au dezvoltat pentru Amazon platforma de streaming MGM+ și aplicația Reasig
Agile Freaks ̶ ne spune Mihai ̶ e o companie de dezvoltare software din Sibiu. „Am pornit în 2013. Compania a început cu câțiva angajați și s-a tot dezvoltat în ultimii ani, ajungând de la șase angajați, la 46. Dezvoltăm software pentru companii din exterior, din afara țării, de exemplu Amazon, ONU. Pe lângă aceasta, tot timpul la noi cultura încurajează și implicarea în local, pentru că noi aici suntem, în Sibiu, și atunci mai avem colaborări și cu alte firme din Sibiu și nu doar firme, ci și cu asociații, cum e Fundația Comunitară Sibiu. Una dintre valorile după care ne ghidăm e colaborarea. Și nu doar din cadrul firmei, ci și în exterior. Și credem că o să creștem cu toții dacă vrem asta și sigur putem aceasta!”
Dintre proiectele de anvergură ale companiei, amintim dezvoltarea platformei de streaming MGM+ (un altfel de Netflix, să îi spunem așa, parte din Amazon), unde operează toată partea de platformă digitală de streaming, aplicații, servere etc. De asemenea, tot ei au realizat și produsul Reasig, o aplicație de asigurări on-line foarte uzitată pentru modul ei de a te asigura simplu, prietenos și rapid.
Cum a ajuns Agile Freaks să realizeze noul site al Maratonului Internațional Sibiu? Ne spune tot Mihai, care face apel, în primul rând, la colaborarea, de ani buni, pe diferite proiecte, cu Fundația Comunitară: ”Multă lume din firma noastră e implicată în comunitate. Suntem în Sibiu IT, avem membri în bordul Fundației Comunitare. Sunt și președinte de bord la Fundația Comunitară și cumva există o dinamică în acest sens. Avem mai mult decât o colaborare, să îi zic prietenie. Am colaborat câțiva ani foarte bine împreună, pe diferite proiecte, și am ajuns aici.
Am ajuns la un parteneriat – Fundația Digitală – și asta înseamnă ca noi să ne oferim serviciile noastre către Fundația Comunitară Sibiu, să devină într-adevăr o fundație digitală. Acesta e obiectivul final: să dezvoltăm Fundația Comunitară Sibiu, cu tool-urile lor digitale, să fie reprezentativă la nivel de țară și nu numai”.
Colaborarea cu Fundația Comunitară Sibiu, pe proiectul noului site, a început în noiembrie anul trecut, în formulă de parteneriat. ”Versiunea Maratonului avea 10 ani și am zis că merită să vină cu o față nouă”, ne spune Doru. S-a luat în calcul inițial menținearea vechii versiuni și doar updatarea ei.
„Am și dat prima oară mentenanță pe vechea soluție. Știam că se va schimba și logo-ul, va fi o identitate vizuală nouă și apoi am decis să schimbăm tot. Am început cu niște discuții pe funcționalități. Pornești de la niște nevoi, dezvolți niște prototipuri și te focusezi pe ele. Au fost foarte multe discuții pe ce vrem de la site. Nu am dorit doar să copiem, ci să venim să rezolvăm problemele din 2024 ale site-ului Maratonului.
Au fost discuții, ședințe lungi, în care luam fiecare funcționalitate pe rând și discutam despre ce au nevoie alegătorii, despre ce au nevoie sponsorii, am făcut o analiză despre fiecare ce nevoie are și am încercat să acoperim cât mai multe scenarii. Să fie site-ul cât mai simplu vizual, să fie cât mai plăcut și ca utilizatorii să își găsească informațiile cât mai rapid”.
O echipă largă și peste 1.000 de ore de lucru
Prin ce se individualizează, în special, noul site?
”E un site modern, care atrage”, adaugă Mihai. „Arată super bine și pe telefon. Și, mai ales, ușurează munca echipei din spate și experiența alergătorilor, pentru că utilizatorii pot să intre singuri să-și modifice profilul, poza. Site-ul are, o dată, partea de alergători, care vin și zic: «M-am înscris la o competiție sportivă. E simplu, am dat trei click-uri și sunt înscris. E un formular, nu-i nimic complex».
Apoi, e partea de strângere de fonduri. Și aici site-ul are deja o complexitate ridicată. Pentru cine strângem fonduri? Pentru cauze. Sunt zeci de cauze, care au poza lor, descriere, care toate vor să fie convingătoare, să dea cât mai multe detalii. După aceea, cine strânge banii? Și cumva se tot diversifică lucrurile. Cine administrează platforma, care sunt companiile înscrise? Fiecare companie are contul ei, în care își pot înscrie angajații, care nu e public.”
”Nu e un site unic. Dar are complexitatea lui. E unic prin complexitatea și mărimea lui”
Site-ul a fost lansat în seara zilei de 5 martie. Deși Mihai voia să fie primul înscris, la momentul lansării, până la anunțul oficial, a pierdut startul, fanii Maratonului fiind cu ochii pe dispozitive și înscriindu-se încă de la primele secunde. Astfel, în prima zi au fost deja 60 de persoane înscrise.
”Nu am avut plângeri pe partea de funcționare, erori, plăți”, adaugă Sandra. Și aceasta, pentru că fiecare detaliu a fost gândit, discutat, evaluat în peste 1.000 de ore de muncă, cu o echipă largă, formată atât din specialiștii Agile Freaks, cât și din comunicatorii Fundației Comunitare.
De ce e nevoie pentru ca un site să devină performant, să fie vizibil și să aibă o utilizare facilă? ”Sunt foarte multe aspecte care trebuie luate în considerare, ne spune Mihai. Prima oară e vorba de experiența utilizatorului. Ce face, cum intră pe site, cum își găsește ce îl interesează, cât de ușor îi este să găsească anumite lucruri? Tot la experiența utilizatorului contribuie și multe alte lucruri de genul performanței, cât de bine merge site-ul. Eu aș zice că în primul rând un site trebuie să fie funcțional. Trebuie să fie stabil, cu cât mai puține erori. Pentru că dacă tu vii și treci printre funcționalități și te lovești de erori, te frustrezi, chiar dacă sunt chestii minoră. Pe lângă funcțional, un site trebuie să fie stabil. Cu cât mai puține erori, să funcționeze cum te aștepți”.
”Și trebuie să arate bine estetic”, vine Sandra să completeze atuurile unui site performant. „Trebuie să atragă prin culori, prin UX-use, pentru ca utilizatorul să aibă o experiență când intră pe site, nu doar să rezolve o problemă. De acolo începe munca serioasă. După ce ne gândim la funcționalități, mergem înspre estetic. Și apoi ajungem la partea tehnică, în care trebuie să ne asigurăm că e stabil, că e scalabil. Ne gândim ce se întâmplă dacă intră 1000 de oameni deodată și ce trebuie să faci să te asiguri că merge bine… Și aici e implicată mult echipa de developer”.
Agile Freaks, ei înșiși maratoniști ai binelui
Agile Freaks nu e doar partener de lucru cu Fundația Comunitară Sibiu. Și implicarea lor în reușita Maratonului Internațional Sibiu nu se reduce, nicidecum, la realizarea site-ului. Unii dintre reprezentanții firmei au propriile fundații, asociații, prin intermediul cărora luptă pentru diverse cauze. Iar la ultima ediție a Maratonului au alergat peste 50% din angajații companiei. Și fac aceasta pentru că, înainte de toate, ei înșiși sunt niște maratoniști ai binelui.
Citește articolul și aici!