Academia de Board Games
GI - Academia de Board Games
Academia de Board Games
GI - Academia de Board Games
Proiectul este dedicat elevilor și constă în amenajarea și mobilarea unui spațiu pentru jocurile de societate ( Board-games) în incinta școlii, cu scopul de a-i atrage spre această activitate, ca alternativă la timpul petrecut în fața ecranelor, oferind un spațiu relaxant și stimulant de recreere, unde jocurile devin un instrument de învățare, socializare, conexiune și distracție inteligentă. Prin joc, elevii își dezvoltă abilități esențiale precum comunicarea, gândirea strategică, spiritul de echipă, fair-play-ul competițional și inteligența emoțională, învățând să gestioneze atât succesul, cât și eșecul într-un cadru prietenos și educativ.

GI “Academia de Board Games” aplică pentru prima dată , însă o parte dintre membrii au făcut parte din GI “CNGL-2023” care a depus și implementat în anul 2023 proiectul “Către cunoaștere, prin experimente”, înregistrând o depășire cu 50% a țintei de finanțare și îndeplinind toate obiectivele. Coordonatorul proiectului Vasiu Diana este expert contabil, doctor în finanțe și a participat în proiecte finanțate din fonduri nerambursabile, având experiență relevantă în domeniul financiar, achiziții și raportare. Face parte, împreună cu familia, din comunitatea alergătorilor sibieni, putând contribui astfel la mobilizarea alergătorilor care să susțină cauza. În calitate de președinte al Consiliului Părinților CNGL va asigura relația cu părinții elevilor ( principalii beneficiari ai proiectului), potențiali susținători ai cauzei. Prof. Săndulescu în calitate de director adjunct, are o experiență deosebită în analiza ofertelor de pe piață și selectarea celor mai bune variante din perspectiva calitate-cantitate-preț, activitate pe care a desfășurat-o și în 2023. Dna Fugaru, profesor de sport, se va ocupa ca și în 2023 de mobilizare și antrenare a alergătorilor.
O1. Identificarea necesarului de mobilier și monitorizarea celor mai bune ofere de jocuri
O2. Analiza pieței și selectarea ofertelor.
O3. Achiziția produselor, predarea beneficiarilor direcți și amenajarea spațiului
O4. Formarea echipelor de elevi-instructori și mentorat pentru diverse jocuri
O5.Identificarea și formarea echipelor de jucători pentru participarea la competițiile naționale sau internaționale (Catan, Carcassonne, concursurile școlare de șah etc)
O6 Dezvoltarea comunicării nonverbale și a limbajului, prin practicarea jocurilor de tip Activity și Scrabble
O7. Organizarea de competiții între unități școlare, elevi-profesori și elevi-părinți
O8. Includerea competițiilor de Board Games în activitățile din Săptămâna altfel
O9.Conștientizarea importanței reciclării, prin Organizarea în Săptămâna Verde a unei activități de colectare și donare a jocurilor pe care elevii nu le mai folosesc
O10. Păstrarea tradiției practicării jocurilor vechi românești, precum Moară.
-
A1. Identificarea necesarului de mobilier și selectare oferte de mobilier și jocuri 15 July 2025 - 30 September 2025
Se vor căuta online și prin contact direct ofertele de mobilier de tip masă și scaun. Se va încerca obținerea unui discount pentru o cantitate mai mare, astfel încât să se poată achiziționa un număr cât mai mare de unități masă-scaune. Se vor monitoriza ofertele pentru jocuri de societate și se vor selecta cele mai bune oferte de preț.
-
A2 . Achiziția produselor, predarea beneficiarilor direcți și amenajarea spațiului 01 October 2025 - 31 October 2025
Se va achiziționa mobilierul și jocurile de către coordonatorul de proiect Vasiu Diana, din sumele colectate în cadrul maratonului, și se vor preda beneficiarului CNGL pe baza de donație. Împreună cu echipele de părinți voluntari se va amenaja sala de Board Games.
-
A3. Formarea echipelor de elevi-instructori și mentorat pentru diverse jocuri 01 November 2025 - 30 November 2025
Se vor selecta jucători care cunosc bine regulile jocurilor disponibile în spațiul de board games. Aceștia vor instrui elevii care doresc să învețe jocuri noi și îi vor asista pentru a-și îmbunătății strategia
-
A4.Formarea echipelor de jucători pentru participarea la competițiile naționale sau internaționale 01 November 2025 - 30 March 2026
Se vor identifica din rândul elevilor echipe care doresc să participe la competițiile de profil, cum sunt concursurile școlare de șah, finanțate de ministerul educației sau competițiile naționale de Catan sau Carcassonne
-
A5. organizare competiții în Săptămâna altfel 15 September 2025 - 15 June 2026
În fiecare zi din săptămâna altfel se va organiza o competiție urmărindu-se interacțiunea elevi gimnaziu-elevi liceu, elevi-profesori, elevi din diverse unități școlare, elevi-părinți. Programarea Săptămânii Altfel depinde de aprobarea calendarului școlar pentru anul 2025-2026
-
A5 Reciclare în Săptămâna verde 15 September 2025 - 15 June 2026
Organizarea unei activități de reciclare, în care elevii vor colecta de acasă și de la prieteni jocurile pe care nu le mai folosesc și le vot dona Sălii de Board games, contribuind la protecția mediului și conștientizând importanța reciclării. Programarea Săptămânii verzi depinde de aprobarea calendarului școlar pentru anul 2025-2026
-
Target group:
Grupul țintă îl reprezintă elevi Colegiului Național Gheorghe Lazăr Sibiu.
Beneficiarii indirecți sunt toți membrii familiilor elevilor CNGL, elevii din celelalte unități școlare și a universităților sibiene. Se creează astfel oportunități de dezvoltare a gândirii strategice și a interacțiunii sociale, păstrând vie o tradiție ce unește comunități și creează legături între generații. Totodată, prin formarea și antrenarea echipelor, jucătorii pot participa la competițiile naționale și mondiale consacrate (concursurile școlare de șah, campionatul mondial de Carcassonne). Nu în ultimul rând, se pot organiza competiții cu caracter de fundraising premiile și taxele de participare putând fi donate în scopuri caritabile. - Aged 15-18: 10
- Total direct beneficiary: 10
-
Indirect Beneficiaries:
Beneficiarii indirecți implicați în proiect sunt membrii familiilor elevilor CNGL.
10 părinți vor participa în calitate de alergători pentru proiect
6 părinți vor participa la amenajarea spațiului , curățenie, montare mobilier, întreținere spațiu
6 cadre didactice și 1 persoana din domeniul administrativ se vor implica în organizarea spațiului și coordonarea activităților
20 colegi ai elevilor beneficiari direcți se vor implica în promovarea proiectului, campania de fundraising iar după implementare, în activități de training și mentorat în practicarea jocurilor și în organizarea competițiilor între unitățile școlare