Target
6 000
RON
315 RON

Academia de Board Games

GI - Academia de Board Games

Susține Alergător Înscrie Alergător

Academia de Board Games

GI - Academia de Board Games

Proiectul este dedicat elevilor și constă în amenajarea și mobilarea unui spațiu pentru jocurile de societate ( Board-games) în incinta școlii, cu scopul de a-i atrage spre această activitate, ca alternativă la timpul petrecut în fața ecranelor, oferind un spațiu relaxant și stimulant de recreere, unde jocurile devin un instrument de învățare, socializare, conexiune și distracție inteligentă. Prin joc, elevii își dezvoltă abilități esențiale precum comunicarea, gândirea strategică, spiritul de echipă, fair-play-ul competițional și inteligența emoțională, învățând să gestioneze atât succesul, cât și eșecul într-un cadru prietenos și educativ.

GI - Academia de Board Games
GI - Academia de Board Games

GI “Academia de Board Games” aplică pentru prima dată , însă o parte dintre membrii au făcut parte din GI “CNGL-2023” care a depus și implementat în anul 2023 proiectul “Către cunoaștere, prin experimente”, înregistrând o depășire cu 50% a țintei de finanțare și îndeplinind toate obiectivele. Coordonatorul proiectului Vasiu Diana este expert contabil, doctor în finanțe și a participat în proiecte finanțate din fonduri nerambursabile, având experiență relevantă în domeniul financiar, achiziții și raportare. Face parte, împreună cu familia, din comunitatea alergătorilor sibieni, putând contribui astfel la mobilizarea alergătorilor care să susțină cauza. În calitate de președinte al Consiliului Părinților CNGL va asigura relația cu părinții elevilor ( principalii beneficiari ai proiectului), potențiali susținători ai cauzei. Prof. Săndulescu în calitate de director adjunct, are o experiență deosebită în analiza ofertelor de pe piață și selectarea celor mai bune variante din perspectiva calitate-cantitate-preț, activitate pe care a desfășurat-o și în 2023. Dna Fugaru, profesor de sport, se va ocupa ca și în 2023 de mobilizare și antrenare a alergătorilor.

Studiile recente arată că timpul petrecut de copii și adolescenți în fața ecranelor a crescut între anii 2019 și 2021 cu 17%. Astfel, elevii ajung să petreacă în medie peste 8 ore zilnic în fața ecranelor, unii ajungând chiar la 11 ore, în principal urmărind clipuri video online și utilizând rețele sociale. Dependența de ecran este o dependență comportamentală care produce un răspuns cerebral similar celui produs de utilizarea de droguri.Utilizarea excesivă a dispozitivelor tehnologice are efecte negative semnificative: poate provoca probleme de postură, dureri de spate și oboseală oculară, afectează sănătatea mentală, reducând interacțiunile față în față și limitând dezvoltarea abilităților sociale esențiale; poate duce la dependență, anxietate, dificultăți de concentrare și scăderea empatiei. Reducerea interacțiunilor sociale reale afectează capacitatea tinerilor de a comunica eficient și de a forma relații sănătoase. Pentru a contracara aceste riscuri și a reduce timpul petrecut în fața ecranelor, specialiștii recomandă activități care stimulează socializarea și gândirea activă, o soluție eficientă putând fi practicarea jocurilor de societate.
Amenajarea unei săli de board-games oferă elevilor o alternativă atractivă la timpul petrecut în fața ecranelor. Aceasta încurajează socializarea, dezvoltarea gândirii strategice și a comunicări,îmbunătățirea spiritul de echipă, empatia și capacitatea de luare a deciziilor.Jocurile de societate reduc stresul, stimulează creativitatea și creează un mediu relaxant, unde interacțiunile reale devin mai frecvente, contribuind la o dezvoltare armonioasă și echilibrată. Atunci când elevii au ore libere în timpul cursurilor pot petrece timp de calitate prin joc în loc să utilizeze rețelele sociale. Va crește interacțiunea în mediul academic prin organizarea competițiilor între licee.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă achiziționarea mobilierului (mese și scaune) și amenajarea unui spațiu de Board games în cadrul CNGL .Obiectivele secundare sunt :
O1. Identificarea necesarului de mobilier și monitorizarea celor mai bune ofere de jocuri
O2. Analiza pieței și selectarea ofertelor.
O3. Achiziția produselor, predarea beneficiarilor direcți și amenajarea spațiului
O4. Formarea echipelor de elevi-instructori și mentorat pentru diverse jocuri
O5.Identificarea și formarea echipelor de jucători pentru participarea la competițiile naționale sau internaționale (Catan, Carcassonne, concursurile școlare de șah etc)
O6 Dezvoltarea comunicării nonverbale și a limbajului, prin practicarea jocurilor de tip Activity și Scrabble
O7. Organizarea de competiții între unități școlare, elevi-profesori și elevi-părinți
O8. Includerea competițiilor de Board Games în activitățile din Săptămâna altfel
O9.Conștientizarea importanței reciclării, prin Organizarea în Săptămâna Verde a unei activități de colectare și donare a jocurilor pe care elevii nu le mai folosesc
O10. Păstrarea tradiției practicării jocurilor vechi românești, precum Moară.
  1. A1. Identificarea necesarului de mobilier și selectare oferte de mobilier și jocuri 15 July 2025 - 30 September 2025

    Se vor căuta online și prin contact direct ofertele de mobilier de tip masă și scaun. Se va încerca obținerea unui discount pentru o cantitate mai mare, astfel încât să se poată achiziționa un număr cât mai mare de unități masă-scaune. Se vor monitoriza ofertele pentru jocuri de societate și se vor selecta cele mai bune oferte de preț.

  2. A2 . Achiziția produselor, predarea beneficiarilor direcți și amenajarea spațiului 01 October 2025 - 31 October 2025

    Se va achiziționa mobilierul și jocurile de către coordonatorul de proiect Vasiu Diana, din sumele colectate în cadrul maratonului, și se vor preda beneficiarului CNGL pe baza de donație. Împreună cu echipele de părinți voluntari se va amenaja sala de Board Games.

  3. A3. Formarea echipelor de elevi-instructori și mentorat pentru diverse jocuri 01 November 2025 - 30 November 2025

    Se vor selecta jucători care cunosc bine regulile jocurilor disponibile în spațiul de board games. Aceștia vor instrui elevii care doresc să învețe jocuri noi și îi vor asista pentru a-și îmbunătății strategia

  4. A4.Formarea echipelor de jucători pentru participarea la competițiile naționale sau internaționale 01 November 2025 - 30 March 2026

    Se vor identifica din rândul elevilor echipe care doresc să participe la competițiile de profil, cum sunt concursurile școlare de șah, finanțate de ministerul educației sau competițiile naționale de Catan sau Carcassonne

  5. A5. organizare competiții în Săptămâna altfel 15 September 2025 - 15 June 2026

    În fiecare zi din săptămâna altfel se va organiza o competiție urmărindu-se interacțiunea elevi gimnaziu-elevi liceu, elevi-profesori, elevi din diverse unități școlare, elevi-părinți. Programarea Săptămânii Altfel depinde de aprobarea calendarului școlar pentru anul 2025-2026

  6. A5 Reciclare în Săptămâna verde 15 September 2025 - 15 June 2026

    Organizarea unei activități de reciclare, în care elevii vor colecta de acasă și de la prieteni jocurile pe care nu le mai folosesc și le vot dona Sălii de Board games, contribuind la protecția mediului și conștientizând importanța reciclării. Programarea Săptămânii verzi depinde de aprobarea calendarului școlar pentru anul 2025-2026

Running Icon

8 alergători înscriși

Alergător Cursă
Vlad Andrei BRATU Alergător
Susține
Anisia Elena Bratu Alergător
Susține
Petre Cosmin Bratu Alergător
Wenglor 10K 10 km
Susține
Stefania-Maria Toth Alergător
Susține
Mircea Teca Alergător
Susține
Cristi Potole Alergător
Susține
Bogdan Alexandru Fofelzan Alergător
Susține
Raluca Doniga Alergător
Susține
Not found Icon

Nu au fost găsite rezultate

  • Grupul țintă: Grupul țintă îl reprezintă elevi Colegiului Național Gheorghe Lazăr Sibiu.
    Beneficiarii indirecți sunt toți membrii familiilor elevilor CNGL, elevii din celelalte unități școlare și a universităților sibiene. Se creează astfel oportunități de dezvoltare a gândirii strategice și a interacțiunii sociale, păstrând vie o tradiție ce unește comunități și creează legături între generații. Totodată, prin formarea și antrenarea echipelor, jucătorii pot participa la competițiile naționale și mondiale consacrate (concursurile școlare de șah, campionatul mondial de Carcassonne). Nu în ultimul rând, se pot organiza competiții cu caracter de fundraising premiile și taxele de participare putând fi donate în scopuri caritabile.
  • Vârsta 15-18: 10
  • Total beneficiari direcți: 10
  • Beneficiarii indirecți: Beneficiarii indirecți implicați în proiect sunt membrii familiilor elevilor CNGL.
    10 părinți vor participa în calitate de alergători pentru proiect
    6 părinți vor participa la amenajarea spațiului , curățenie, montare mobilier, întreținere spațiu
    6 cadre didactice și 1 persoana din domeniul administrativ se vor implica în organizarea spațiului și coordonarea activităților
    20 colegi ai elevilor beneficiari direcți se vor implica în promovarea proiectului, campania de fundraising iar după implementare, în activități de training și mentorat în practicarea jocurilor și în organizarea competițiilor între unitățile școlare