Întrebări frecvente (FAQs)

Alergători

Când va avea loc ediția din 2023?

Ediția din 2023 se va desfășura astfel:

  • 27 mai, sâmbătă – Cros, Maraton, SemiMaraton, TeamRun, 10k, Squad Race;
  • 28 mai, duminică – Cursele Copiilor.

 

 

Când mă pot înscrie pentru ediția din 2023?

Perioada de înscriere a alergătorilor va avea loc între 27.02 – 05.05.2023

 

 

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în iulie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare.

Premii alergători

În 2023, cei mai buni alergători și cele mai bune alergătoare care vor participa la evenimentul public din Piața Mare, din 27 mai, vor primi premii în bani.

Premii Maratonul Continental

Feminin Masculin
Locul 1 1500 lei 1500 lei
Locul 2 900 lei 900 lei
Locul 3  550 lei  550 lei

 

Premii Semimaraton

Feminin Masculin
Locul 1 750 lei 750 lei
Locul 2 450 lei 450 lei
Locul 3  250 lei  250 lei

 

Premiu Marquardt TeamRun

Echipă
Locul 1 400 lei

 

Premii wenglor 10k

Feminin Masculin
Locul 1 400 lei 400 lei
Locul 2 250 lei 250 lei
Locul 3  150 lei  150 lei

 

Premii Cros

Feminin Masculin
Locul 1 300 lei 300 lei
Locul 2 200 lei 200 lei
Locul 3  100 lei  100 lei

 

Premii Squad Race 

Feminin Masculin
Locul 1 250 lei 250 lei
Locul 2 150 lei 150 lei
Locul 3  100 lei  100 lei

 

Premii Cursele Copiilor

În cazul Curselor Copiilor Decathlon, din 28 mai, 8 alergători și alergătoare (o fată și un băiat per categorie de vârstă), vor primi cadouri, prin tragere la sorți.

 

Toți participanții de la Maraton, care termină cursa, primesc medalii lucrate manual de prietenii de la Asociația Tonal.

 

Înscriere alergător

 

Pot să modific cursa la care sunt înscris?

În acest an nu există posibilitatea de a solicita modificarea curselor.

Pot să fac schimb de cursă cu o altă persoană?

Schimbul de cursă cu o altă persoană nu este permis. 

În cazul în care acest lucru nu se respectă, conform regulamentului, poate atrage descalificarea.

 

În cazul în care nu mai particip la cursă, pot primi taxa de înscriere înapoi?

Alergătorii nu pot solicita returnarea taxei.

În cazul în care, din motive în afara controlului organizatorilor, evenimentul nu va mai putea avea loc cu start fizic în Piața Mare, taxa de participare nu se va putea returna, dar vă rămâne opțiunea participării la secțiunea „Aleargă peste tot” cu GLS și de a se strânge fonduri pentru cauza aleasă în continuare.

 

Pot alerga pentru mai multe cauze?

Un alergător poate opta să alerge pentru o singură cauză. Dar poate să suțină mai multe cauze prin efectuarea de susțineri către cauzele dorite.

 

Unde găsesc traseele curselor?

Detalii despre trasee și alte informații utile despre curse se găsesc la Detalii Curse, în meniul principal.

Când și unde pot ridica kit-ul de alergător?

  • Vom reveni cu detalii privind ridicarea kitului.
  • Ridicarea kitului se poate face doar pe baza unui document de identitate valid și a declarației pe propria răspundere. Pentru alergătorii minori se va prezenta acordul părintelui/tutorelui legal.
  • Kiturile participanților de la „Aleargă peste tot” cu GLS  vor fi livrate doar în orașele din România, cu excepția celor din Sibiu, care vor fi ridicate personal.

Pot alerga în diaspora?

Desigur!

Mai mult decât atât, încurajăm toți doritorii să opteze pentru „Aleargă peste tot” cu GLS, iar la final să ne trimită poze, video sau ce le mai trece prin minte. Mai multe detalii despre „Aleargă peste tot” cu GLS aici.

Ce este o bandană multifuncțională (buff)?

Bandana multifuncțională este un obiect vestimentar sub formă tubulară, cunoscut mai ales în rândul sportivilor. Acest obiect poate fi purtat în diferite moduri precum în exemplu de mai jos. Sursa foto: link

La cursa de ștafetă se poate să formăm o echipă doar din 3 sau din 2 persoane?

Cursa de ștafetă 4×5,3km se poate forma doar dacă se înscriu 4 persoane, nu se poate forma doar din 3 sau 2 persoane. 

Dacă o persoană din echipă dorește să parcurgă o distanță mai mare, poate continua să alerge pe traseul de semimaraton, dar trebuie să pornească la cursa de ștafetă ca numărul 1, pentru a putea să continue traseul de semimaraton.

 

Pot alerga la mai multe curse?

Singura situație în care se poate alerga la mai multe curse este participarea ca nr.1 într-o ștafetă și, respectiv, continuarea la semimaraton. În acest caz, plata se face pentru fiecare cursă în parte.

Pot continua cursa de ștafetă?

Un alergător de la ștafetă, care nu e purtătorul numărului de concurs, poate opta să continue să alerge, dar doar pe cursa de semimaraton.

Am completat greșit o informație în formularul de înscriere. Pot s-o modific?

Da. Pentru orice modificare (ex: nume greșit, dată naștere, e-mail, înscriere dublă, schimbare ordine ștafetă, target fundraiser, mărime tricou, etc.), te rugăm să ne scrii la adresa [email protected] și să menționezi informația corectă, pentru a putea face modificarea. 

 

De ce nu mă găsesc în lista de alergători?

Sunt valide doar înscrierile care au fost achitate pe loc, cu cardul.

Pentru a te găsi în lista de alergători înscriși, te rugăm să intri la secțiunea Alergători a site-ului și să cauți după adresa de email cu care te-ai înscris sau numele tău în câmpul de căutare care apare chiar la începutul listei cu participanți.

Dacă ai achitat, dar tot nu te găsești în listă, te rugăm să ne trimiți un mesaj pe [email protected]

 

Unde sunt punctele de schimbare ale ștafetei?

Punctele cursei de ștafetă sunt:

  • Ștafeta 1 (start) – Piața Mare
  • Ștafeta 2 – Cercul Militar, Bd. Victoriei
  • Ștafeta 3 – Intrare Zoo dinspre str. Valea Aurie (cca. 300 m distanță față de punctul din 2022)
  • Ștafeta 4 – Intrare Zoo (dinspre Calea Dumbrăvii, zona căsuțelor de lemn de pe aleea de intrare în Zoo).

Te rugăm să consulți traseul pentru TeamRun, la secțiunea Detalii Curse, pentru mai multe detalii despre aceasta. 

 

Se oferă transport pentru ștafete?

În acest an nu se oferă transport pentru ștafete, iar alergătorii sunt rugați să ajungă la punctele de schimb cu mijloace de transport proprii.

 

 

Înscrieri alergători

Am probleme cu înscrierea / plata taxei de participare. Ce pot face?

Pentru orice problemă legată de înscrieri și plata taxelor de participare îți stăm la dispoziție la adresa [email protected].

Înainte să ne semnalezi o problemă, te rugăm să consulți întrebările și răspunsurile din această secțiune (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere alergător?

Taxa de înscriere se achită pe loc, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

Ce se întâmplă dacă nu doresc să primesc tricoul oficial?

În formularul de înscriere aveți acum opțiunea de a opta sau nu pentru a primi tricoul oficial.

Dacă v-ați înscris deja și nu ați optat pentru a primi tricou oficial, ne puteți scrie pe adresa [email protected].

 


 

Plăți

Am probleme cu plata taxei de participare/donației. Ce pot face?

Pentru orice probleme legate plata taxelor de participare sau a donațiilor vă stăm la dispoziție la adresa [email protected].

Vă rugăm înainte să ne semnalați o problemă, să consultați întrebările și răspunsurile din pagina curentă (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere?

Taxa de înscriere se achită pe loc, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

Pot încheia un contract de sponsorizare dacă sunt persoană juridică și doresc să fac o donație?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: [email protected]

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării donației pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „donație alergător XY, Compania Z, suma”.

 

Susțineri / Donații

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în iulie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare.

Se pot face plăți direct în Euro sau Dolari?

Prin plata cu cardul se pot efectua transferuri din orice valută, va avea loc e o conversie automată în lei.

Dacă totuși doriți să plătiți prin transfer bancar, dintr-un cont în Euro, puteți folosi IBAN-ul nostru de EURO:

Fundația Comunitară Sibiu
Cont deschis la BCR Sibiu:
RO18RNCB0227130116020003

Cod SWIFT: RNCBROBU

 

Sau, dintr-un cont în Dolari, puteți folosi IBAN-ul nostru de USD:

Fundația Comunitară Sibiu
Cont deschis la BCR Sibiu:

RO23RNCB0233130116020001

Cod SWIFT: RNCBROBU

 

Vă rugăm să adăugați la detalii numele alergătorului și al cauzei susținute.

Pentru o confirmare cât mai rapidă, vă rugăm să ne trimiteți o confirmare a plății la adresa [email protected]

Sunt persoană juridică și doresc să fac o donație. Pot încheia un contract de sponsorizare?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: cristina.toader@fundatiacomunitarasibiu.ro.

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării donației pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „donație alergător XY, Compania Z, suma”.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la susținerile înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un susținător, modificarea ulterioară a sumei de către acesta),

– timpul de procesare a erorilor.

Unde pot să văd susținerea/donația pe care am făcut-o?

Există câteva moduri în care pot fi văzute susținerile/donațiile:

  • în lista de sustinatori/donatori;
  • pe profilul alergătorului fundraiser susținut;
  • pe pagina cauzei pentru care aleargă persoana susținută.

Ce se întâmplă cu sumele care depășesc obiectivele de strângere de fonduri (target-ul) setat al unei cauze?

Sumele strânse care depășesc obiectivul de strângere de fonduri setat vor fi folosite tot în scopul proiectului, după agrearea unei modalități de extindere sau multiplicare a proiectului inițial, de comun acord între Fundația Comunitară Sibiu și organizația care a propus cauza. 

 

De ce suma afișată apare diferit față de cea pe care am achitat-o?

Conform Ghidului de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, în funcție de targetul stabilit de fiecare cauză, din totalul susținerilor/donațiilor strânse de fiecare proiect, la ediția din 2023, se reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.

Cum pot achita susținerea/donația?

Începând cu 2021, plata susținerilor/donațiilor se poate face doar pe loc, online, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a susținerilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

 

Până când se pot achita susținerile/donațiile?

Termenul limită pentru achitarea susținerilor/donațiilor este 01.07.2023.

 

 

Din greșeală am înregistrat două susțineri/donații pentru aceeași persoană sau am înregistrat o susținere/donație cu sumă greșită. Ce pot face?

Pentru a lămuri situația, te rugăm să ne scrii pe [email protected]

 

Fundraiseri

De ce variază targetul unui fundraiser?

Sunt situații în care procentul targetului unui fundraiser (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a donațiilor,

– erorilor cu privire la donațiile înregistrate  (completarea greșită a unei donații de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce înseamnă să fii fundraiser?

Fundraiserul este o persoană care a ales să susțină o cauză atât prin faptul că va alerga la o cursă, dar și prin faptul că va duce o campanie personală de strângere de fonduri pentru cauza aleasă. Fundraiserul își mobilizează cercul de prieteni pentru a susține cauza.

Poți alege să fii fundraiser în momentul completării formularului de înscriere alergător prin selectarea opțiunii Vreau să devin fundraiser sau, dacă deja te-ai înscris, te rugăm să intri aici: www.maratonsibiu.ro/inscriere-fundraiseri

 

 

Cum trebuie să procedez dacă doresc să schimb fotografia sau să modific textul din pagina personalizată?

Din păcate momentan modificările nu se pot face de către utilizatori.

Pentru a face schimbările, te rugăm să trimiți un mesaj la adresa de e-mail [email protected].

Ce pot face dacă am probleme cu uploadarea fotografiei sau dacă apar erori de editare a textului?

Erorile de uploadare a fotografiilor de cele mai multe ori se datorează nerespectării formatului sau mărimii indicate  (.jpg, .gif sau .png).

Pentru a încărca fotografia sau a face orice schimbare, te rugăm să trimiți un mesaj la adresa de e-mail [email protected].

Pot deveni fundraiser dacă nu am ales această opțiune la înregistrare?

Da!

Dacă nu ai bifat această opțiune la înscrierea ca alergător, pentru a deveni fundraiser trebuie să accesezi pagina Înscriere fundraiseri și să parcurgi pașii indicați.

 

Cursele copiilor

Pot alerga împreună cu piciul la Cursele Copiilor?

Copiii nu pot fi însoțiți de părinți / tutori în timpul alergării.

Doar copiii de la categoria de vârstă 4-5 ani pot fi însoțiți de părinți / tutori în timpul alergării, în cazuri excepționale, dar recomandăm să-i lăsați să se descurce în mod independent.

Vor exista spații special amenajate unde vor putea să le facă poze / filmări și de unde vor putea să-i preia la finalul cursei.

În timpul alergării, copiii vor fi încurajați și supravegheați de voluntari și de echipa de organizare.

Cum pot ridica kitul de participare al copilului

Vom reveni cu detalii privind locul și modul de ridicare al kiturilor pentru alergătorii din Sibiu, de la Cursele Copiilor,

 

 

Când vor avea loc Cursele copiilor?

În 2023, Cursele copiilor vor avea loc duminică, 28 mai.

 

De ce nu se realizează clasamente și nu se mai oferă premii pentru cei mai rapizi alergători?

Experiența din anii trecuți, precum și recomandările psihologilor, ne-a determinat să nu mai încurajăm spiritul de competiție la Cursele Copiilor.

Ce vârste pot avea participanții de la Cursele Copiilor?

Participanții pot avea între 4 și 12 ani, fiind împărțiți în 4 categorii de vârstă.

Amintim că, în acest an, Cursele Copiilor vor avea loc duminică, 28 mai.

Pentru mai multe detalii despre Cursele Copiilor vă rugăm să accesați pagina Cursele copiilor .

 

Diverse

Câștigători tombolă dec. 2022

Roman Nicolae

Beu Alexandru

Osan Remus Iordan

Rareș Faur

Florentin Cismaru-Băcanu

Paraian Doina

Bogdan Andrei Crăciun

Gheorghe Urian

David Fliter

Opriș Ioan-Sebastian

Când pot să mă înscriu ca voluntar?

Vom reveni curând cu detalii privind înscrierile voluntarilor pentru ediția din 2023.

 

 

Proiecte

Care este perioada de înscriere a proiectelor?

Perioada de înscriere a proiectelor va avea loc între 10.01 – 10.02.2023, ora 12:00 pm (la prânz).

 

 

 

 

Cine poate înscrie un proiect?

Pot înscrie proiecte atât organizații non-guvernamentale (ONG-uri) cât și grupuri de inițiativă* (fără personalitate juridică).

*În viziunea Fundației, „grupulde inițiativă” este o echipă, un grup informal de cetățeni/membri ai comunității, care împărtășesc un interes, o pasiune sau o preocupare pentru un subiect legat de viața în comunitatea sibiană pe care vor să‐l promoveze în spațiul public.

Unde pot găsi documentele utile pentru a aplica la maraton?

Mai multe informații pentru a aplica la ediția din acest an, precum și toate documentele de care ai nevoie le găsești în articolul de aici.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la susținerile înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un susținător, modificarea ulterioară a sumei de către acesta),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce procent primește cauza din taxa de participare a alergătorului?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în iulie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare.

Se reține un procent din susțineri/donații?

Conform cu Ghidul de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, din totalul susținerilor/donațiilor atrase de fiecare proiect, în 2023, organizatorul va reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.