Întrebări frecvente (FAQs)

Alergători

Când va avea loc ediția din 2021?

Ediția din 2021 va avea loc în data de 2 octombrie.

Revenim curând cu detalii legate de eveniment și perioada de înscriere, stați pe aproape.

 

 

Când mă pot înscrie pentru ediția din 2021?

Perioada de înscriere a alergătorilor va avea loc între 30.06 – 08.09.2021.

Calendarul complet aici:

Care sunt condițiile de participare în 2021?

Pentru buna desfășurare a evenimentului în noul context, vom avea o serie de măsuri de siguranță și condiții de participare pe care am vrea să le subliniem:

Start în grup

  • Participanții vor porni în cursă în grupuri, la intervale de 15 secunde, fiind respectate normele de distanțare fizică. Ora de start a fiecărui concurent va fi stabilită în funcție de timpul estimativ de parcurgere al cursei, pe care fiecare concurent trebuie să-l menționeze în formularul de înscriere.

Distanțare fizică

  • Sosirea alergătorilor în zona competiției sportive trebuie să se facă individual și respectând ora la care sunt programați. Dacă un alergător va întârzia, acesta nu va mai intra în zona desfășurării competiției și nu va mai putea lua startul. Nu se vor face excepții!

Protecție și igienă

  • Înscrierea și participarea la cursă este permisă doar persoanelor care prezintă Certificatul digital european COVID-19. Acesta trebuie prezentat în ziua evenimentului, 2 octombrie 2021.
  • Alergătorii trebuie să își monitorizeze starea de sănătate, respectiv să își măsoare temperatura în dimineața competiției, în cazul în care aceasta este peste 37.3° Celsius, va anunța medicul de familie și nu se va mai prezenta la competiție;
  • Alergătorii trebuie să respecte regulile de protecție și igienă pentru limitarea răspândirii virusului: igenzarea mâinilor, distanțarea fizică între persoane, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, evitarea contactului fizic (strângeri de mână, îmbrățișări după finish), respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă există simptome specifice bolii.

Public

  • Zona evenimentului va fi delimitată, accesul publicului va fi restricționat, alergătorii trebuie să se prezinte singuri la zona de start. În cadrul evenimentului numărul de participanți va fi limitat conform reglementărilor legale;

 

Taxa de participare

  • În cazul în care din motive în afara controlului organizatorilor, evenimentul nu va mai putea avea loc cu start fizic în Piața Mare, taxa de participare nu se va putea returna, dar vă rămâne opțiunea participării la secțiunea Aleargă Oriunde și de a se strânge fonduri pentru cauza aleasă în continuare.

 

Pentru a citi regulamentul complet, dați o tură pe aici (link).

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în octombrie-noiembrie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare, iar în cazul celor înscriși la Aleargă Oriunde, și al livrării pe teritoriul României, cu excepția celor din Sibiu, de la Crosul Visma și Cursele Copiilor. (NB: Pentru participanții de la Aleargă Oriunde de la Crosul Visma, SquadRace și Cursele Copiilor, livrarea kitului se poate face la cerere, cu plata la primire, iar cei din Sibiu le vor ridica personal.)

Ce include kit-ul de alergător?

Kit-ul de alergător conține:

  • număr de concurs personalizat cu numele și cauza,
  • cip de cronometrare de unică folosință,
  • la cursa de maraton se adaugă și bandana multifuncțională oficială.

*Participanții de la Aleargă Oriunde vor primi număr fără cip de cronometrare.

Extraopțiuni: doritorii au posibilitatea să achiziționeze, în momentul înscrierii, tricou oficial de bumbac și bandană multifuncțională.

Toți participanții au acces la punctele de hidratare dotate cu apă și fructe, iar de la km 27.5, vor fi dotate și cu cola.

Toți participanții care termină cursa primesc medalie.

 

Premii alergători

În 2021, cei mai buni alergători de la Maratonul Continental și SemiMaraton vor primi premii în bani, după cum urmează:

Maratonul Continental
Feminin Masculin
Locul 1  1500 lei  1500 lei
Locul 2  900 lei  900 lei
Locul 3   550 lei   550 lei
Semimaraton
Feminin Masculin
Locul 1 750 lei 750 lei
Locul 2 450 lei 450 lei
Locul 3 250 lei 250 lei

Pot să modific cursa la care sunt înscris?

În acest an nu există posibilitatea de a solicita modificarea curselor.

Pot să fac schimb de cursă cu o altă persoană?

Schimbul de cursă cu o altă persoană nu este permis. 

În cazul în care acest lucru nu se respectă, conform regulamentului, poate atrage descalificarea.

 

În cazul în care nu mai particip la cursă, pot primi taxa de înscriere înapoi?

Alergătorii nu pot solicita returnarea taxei.

În cazul în care, din motive în afara controlului organizatorilor, evenimentul nu va mai putea avea loc cu start fizic în Piața Mare, taxa de participare nu se va putea returna, dar vă rămâne opțiunea participării la secțiunea Aleargă Oriunde și de a se strânge fonduri pentru cauza aleasă în continuare.

 

Pot alerga pentru mai multe cauze?

Un alergător poate opta să alerge pentru o singură cauză. Dar poate să suțină mai multe cauze prin efectuarea de donații către cauzele dorite.

 

Unde găsesc traseele curselor?

Detalii despre trasee și alte informații utile despre curse se găsesc la Detalii Curse, în meniul principal.

Când și unde pot ridica kit-ul de alergător?

Vom reveni cu detalii exacte privind locul și modul de ridicare al kiturilor.

Ridicarea kitului se poate face doar pe baza unui document de identitate valid și a declarației pe propria răspundere. Pentru alergătorii minori se va prezenta acordul părintelui/tutorelui legal.

Kiturile participanților de la Aleargă Oriunde vor fi livrate doar în orașele din România, cu excepția celor din Sibiu, care vor fi ridicate personal și al celor de la Crosul Visma și Cursele Copiilor. Pentru participanții de la Aleargă Oriunde de la Crosul Visma, Squad Race și Cursele Copiilor, livrarea kitului se poate face la cerere, cu plata la primire.

Pot alerga în diaspora?

Desigur!

Mai mult decât atât, în contextul pandemiei, încurajăm toți doritorii să opteze pentru Aleargă Oriunde, iar la final să ne trimită poze, video sau ce le mai trece prin minte. Mai multe detalii despre Aleargă Oriunde aici.

Ce este o bandană multifuncțională (buff)?

Bandana multifuncțională este un obiect vestimentar sub formă tubulară, cunoscut mai ales în rândul sportivilor. Acest obiect poate fi purtat în diferite moduri precum în exemplu de mai jos. Sursa foto: link

La cursa de ștafetă se poate să formăm o echipă doar din 3 sau din 2 persoane?

Cursa de ștafetă 4×5,3km se poate forma doar dacă se înscriu 4 persoane, din păcate nu se poate forma doar din 3 sau 2 persoane. 

Dacă o persoană din echipă dorește să parcurgă o distanță mai mare, poate continua să alerge pe traseul de semimaraton sau maraton, dar trebuie să pornească la cursa de ștafetă ca numărul 1 pentru a putea să continue traseul de semimaraton/maraton. 

 

Pot alerga la mai multe curse?

Singura situație în care se poate alerga la mai multe curse este participarea ca nr.1 într-o ștafetă și, respectiv, continuarea la semimaraton sau maraton. În acest caz, plata se face pentru fiecare cursă în parte.

Pot continua cursa de ștafetă?

Un alergător de la ștafetă, care nu e purtătorul numărului de concurs, poate opta să continue să alerge, dar doar pe cursa de semimaraton.

Am completat greșit o informație în formularul de înscriere. Pot s-o modific?

Da. Pentru orice modificare (ex: nume greșit, dată naștere, e-mail, înscriere dublă, schimbare ordine ștafetă, target fundraiser, mărime tricou, etc.), te rugăm să ne scrii la adresa [email protected] și să menționezi informația corectă, pentru a putea face modificarea. 

 

De ce nu mă găsesc în lista de alergători?

Sunt valide doar înscrierile care au fost achitate pe loc, cu cardul.

Pentru a te găsi în lista de alergători înscriși, te rugăm să intri la secțiunea Alergători a site-ului și să cauți după adresa de email cu care te-ai înscris sau numele tău în câmpul de căutare care apare chiar la începutul listei cu participanți.

Dacă  ai achitat, dar tot nu te găsești în listă, te rugăm să ne trimiți un mesaj pe [email protected]

 

Unde sunt punctele de schimbare ale ștafetei?

Punctele cursei de ștafetă sunt:

  • Ștafeta 1 (start) – Piața Mare
  • Ștafeta 2 – Cercul Militar, Bd. Victoriei
  • Ștafeta 3 – Intrarea Grădina zoologică, cartier Valea Aurie
  • Ștafeta 4 – Muzeul ASTRA, Biserica din Bezded (ieșire spre Zoo).

Te rugăm să consulți traseul pentru TeamRun, la secțiunea Detalii Curse, pentru mai multe detalii despre aceasta. 

 

Se oferă transport pentru ștafete?

În acest an nu se oferă transport pentru ștafete, iar alergătorii sunt rugați să ajungă la punctele de schimb cu mijloace de transport proprii, astfel încât contactul cu alte persoane să fie minim.

 

 

Proiecte

Care este perioada de înscriere a proiectelor?

Perioada de înscriere a proiectelor va avea loc între 02.06 – 23.06.2021.

Calendarul complet aici:

 

Cine poate înscrie un proiect?

Pot înscrie proiecte atât organizații non-guvernamentale (ONG-uri) cât și grupuri de inițiativă* (fără personalitate juridică).

*În viziunea Fundației, „grupulde inițiativă” este o echipă, un grup informal de cetățeni/membri ai comunității, care împărtășesc un interes, o pasiune sau o preocupare pentru un subiect legat de viața în comunitatea sibiană pe care vor să‐l promoveze în spațiul public.

Unde pot găsi documentele utile pentru a aplica la maraton?

Mai multe informații pentru a aplica la ediția din acest an, precum și toate documentele de care ai nevoie găsești în articolul de aici.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a donațiilor,

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la donațiilor înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce procent primește cauza din taxa de participare a alergătorului?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în octombrie-noiembrie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare, iar în cazul celor înscriși la Aleargă Oriunde, și al livrării pe teritoriul României, cu excepția celor din Sibiu. Notă: Pentru participanții de la Aleargă Oriunde de la Crosul Visma și Cursele Copiilor, livrarea kitului se poate face doar cu plata la primire.

Se reține un procent din donații?

Conform cu Ghidul de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, din totalul donațiilor atrase de fiecare proiect, în 2021, organizatorul va reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.

 

 

 

Înscrieri alergători

Am probleme cu înscrierea / plata taxei de participare. Ce pot face?

Pentru orice problemă legată de înscrieri și plata taxelor de participare îți stăm la dispoziție la adresa [email protected].

Înainte să ne semnalezi o problemă, te rugăm să consulți întrebările și răspunsurile din această secțiune (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere alergător?

Taxa de înscriere se achită pe loc, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

Ce se întâmplă dacă nu doresc să primesc tricoul oficial?

În formularul de înscriere aveți acum opțiunea de a opta sau nu pentru a primi tricoul oficial.

Dacă v-ați înscris deja și nu ați optat pentru a primi tricou oficial, ne puteți scrie pe adresa [email protected]

 

Plăți

Am probleme cu plata taxei de participare/donației. Ce pot face?

Pentru orice probleme legate plata taxelor de participare sau a donațiilor vă stăm la dispoziție la adresa [email protected]

Vă rugăm înainte să ne semnalați o problemă, să consultați întrebările și răspunsurile din pagina curentă (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere?

Taxa de înscriere se achită pe loc, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

Pot încheia un contract de sponsorizare dacă sunt persoană juridică și doresc să fac o donație?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: [email protected]fundatiacomunitarasibiu.ro.

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării donației pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „donație alergător XY, Compania Z, suma”.

Donații

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (aproximativ în octombrie-noiembrie), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și ulterior va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare, iar în cazul celor înscriși la Aleargă Oriunde, și al livrării pe teritoriul României, cu excepția celor din Sibiu, de la Crosul Visma și Cursele Copiilor. (NB: Pentru participanții de la Aleargă Oriunde de la Crosul Visma, SquadRace și Cursele Copiilor, livrarea kitului se poate face la cerere, cu plata la primire, iar cei din Sibiu le vor ridica personal.)

Sunt persoană juridică și doresc să fac o donație. Pot încheia un contract de sponsorizare?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: [email protected]fundatiacomunitarasibiu.ro.

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării donației pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „donație alergător XY, Compania Z, suma”.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a donațiilor,

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la donațiilor înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Unde pot să văd donația pe care am făcut-o?

Există câteva moduri în care pot fi văzute donațiile:

  • în lista de donatori/sustinatori;
  • pe profilul alergătorului/fundraiserului susținut;
  • pe pagina cauzei pentru care aleargă persoana susținută.

Ce se întâmplă cu sumele care depășesc obiectivele de strângere de fonduri (target-ul) setat al unei cauze?

Sumele strânse care depășesc obiectivul de strângere de fonduri setat vor fi folosite tot în scopul proiectului, după agrearea unei modalități de extindere sau multiplicare a proiectului inițial, de comun acord între Fundația Comunitară Sibiu și organizația care a propus cauza. Aspect menționat și în Contractul de parteneriat.

 

De ce suma afișată apare diferit față de cea pe care am achitat-o?

Conform Ghidului de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, în funcție de targetul stabilit de fiecare cauză, din totalul banilor strânși de fiecare proiect, la ediția din 2021 se reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.

Cum pot achita donația?

Începând cu 2021, plata donațiilor se poate face doar pe loc, online, cu cardul.

*Pentru a optimiza procesul de validare a donațiilor, am eliminat plata prin transfer bancar, deoarece validarea manuală a plăților prin bancă îngreunează mult procesul de confirmare.

 

Până când se pot achita donațiile?

Termenul limită pentru achitarea donațiilor este 01.11.2021.

Calendarul complet aici:

Din greșeală am înregistrat două donații pentru aceeași persoană sau am înregistrat o donație cu o sumă greșită. Ce pot face?

Pentru a lămuri situația, te rugăm să ne scrii pe adresa [email protected]

 

Fundraiseri

De ce variază targetul unui fundraiser?

Sunt situații în care procentul targetului unui fundraiser (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a donațiilor,

– erorilor cu privire la donațiile înregistrate  (completarea greșită a unei donații de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce înseamnă să fii fundraiser?

Fundraiserul este o persoană care a ales să susțină o cauză atât prin faptul că va alerga la o cursă, dar și prin faptul că va duce o campanie personală de strângere de fonduri pentru cauza aleasă. Fundraiserul își mobilizează cercul de prieteni pentru a susține cauza.

Poți alege să fii fundraiser în momentul completării formularului de înscriere alergător prin selectarea opțiunii Vreau să devin fundraiser sau, dacă deja te-ai înscris, te rugăm să intri aici: www.maratonsibiu.ro/inscriere-fundraiseri

 

 

Cum trebuie să procedez dacă doresc să schimb fotografia sau să modific textul din pagina personalizată?

Din păcate momentan modificările nu se pot face de către utilizatori.

Pentru a face schimbările, te rugăm să trimiți un mesaj la adresa de e-mail [email protected]

Ce pot face dacă am probleme cu uploadarea fotografiei sau dacă apar erori de editare a textului?

Erorile de uploadare a fotografiilor de cele mai multe ori se datorează nerespectării formatului sau mărimii indicate  (.jpg, .gif sau .png).

Pentru a încărca fotografia sau a face orice schimbare, te rugăm să trimiți un mesaj la adresa de e-mail [email protected]

Pot deveni fundraiser dacă nu am ales această opțiune la înregistrare?

Da!

Dacă nu ai bifat această opțiune la înscrierea ca alergător, pentru a deveni fundraiser trebuie să accesezi pagina Înscriere fundraiseri și să parcurgi pașii indicați.

 

Cursele copiilor

Pot alerga împreună cu piciul la Cursele Copiilor?

Copiii nu pot fi însoțiți de părinți / tutori în timpul alergării, la Cursele Copiilor.

În schimb, vor exista spații special amenajate unde vor putea să le facă poze / filmări și de unde vor putea să-i preia la finalul cursei.

În timpul alergării, copiii vor fi încurajați și supravegheați de voluntari și de echipa de organizare.

Cum pot ridica kitul de participare al copilului

Pentru kit-urile alergătorilor de la Cursele Copiilor din Sibiu, vom reveni cu detalii privind locul și modul de ridicare al kiturilor.

La cerere, pentru copiii înscriși la Aleargă Oriunde, putem expedia kiturile în alte localități, prin curier, cu plată la ridicare.

Când vor avea loc Cursele copiilor?

În 2021, Cursele copiilor vor avea loc la un eveniment public duminică, 3 octombrie.

 

De ce nu se realizează clasamente și nu se mai oferă premii pentru cei mai rapizi alergători?

Experiența din anii trecuți, precum și recomandările psihologilor, ne-a determinat să nu mai încurajăm spiritul de competiție la Cursele Copiilor.

Ce vârste pot avea participanții de la Cursele Copiilor?

Participanții pot avea între 4 și 12 ani, fiind împărțiți în 4 categorii de vârstă. Amintim că, în acest an, Cursele Copiilor vor avea loc duminică, 3 octombrie.

Pentru mai multe detalii despre Cursele Copiilor vă rugăm să accesați pagina Cursele copiilor .

 

Diverse

Când pot să mă înscriu ca voluntar?

Vom reveni curând cu detalii privind înscrierile voluntarilor pentru ediția din 2021.