Ce trebuie să știi dacă alergi la evenimentul public din 29 august?

Ore start alergători I 29 august
august 25, 2020
Rezultate Maratonul Internațional Sibiu 2020
august 31, 2020

Ținând cont de situația specifică în care ne aflăm și pentru că avem nevoie să avem grijă unii de alții și mai mult decât în alte timpuri, pentru a ne revedea cu toții cu bine la anul, de data aceasta vom avea o serie de măsuri distincte față de alte ediții, pe care avem nevoie să le respectăm cu toții.

Chiar dacă este un text ceva mai lung, vă rugăm să-l citiți cu atenție.

Iar după lectură, vă rugăm să rețineți câteva lucruri importante: notați ora de start și numărul de concurs, vă prezentați la eveniment cu minim 5 minute înaintea orei de start (maxim 20), cu mască, declarația completată și direct în echipamentul de alergare. 

 

 Starturi individuale

  • Startul se va lua individual din Piața Huet (atenție, nu mai e din Piața Mare), la distanță de 20 secunde, doar la ora comunicată (vezi mai jos). Orele de start au fost stabilite în funcție de timpul estimativ de parcurgere menționat în formularul de înscriere.
  • Atenție! Alergătorii vor putea lua startul doar la orele stabilite, iar cei care vor întârzia nu vor mai putea participa. Nu se vor face excepții! Vă rugăm să notați bine și să aveți grijă de ora la care ajungeți – menționăm că trebuie să sosiți în zona evenimentului maxim cu 20 de minute înainte de ora de start și cu minim 5 minute înainte de acesta, pentru a duce la bun sfârșit toate formalitățile, ridicat kitul și încălzire, pentru a putea respecta măsurile de distanțare. Practic, dacă veniți cu declarația pe propria răspundere semnată de acasă (vezi mai jos) și nu doriți să lăsați obiecte la punctul de predare valori, ar trebui să terminați cu preluarea numărului și alte formalități în cel mult 10 minute.
  • Un prezentator va anunța intervalele de numere care trebuie să se pregătească.
  • Vă rugăm să rețineți numărul de concurs și ora de start.

 

Orele de start individuale

Orele de start pentru fiecare alergător se regăsesc în tabelele aferente fiecărei curse. Vă puteți găsi ușor în listă selectând tastele Ctrl + F.

 

  Declarația pe propria răspundere

*Amintim că participanții trebuie să se prezinte singuri în zona evenimentului, respectiv rugăm insistent participanții minori să vină cu Acordul gata semnat de părinți / tutore legal.

 

  Acces zonă eveniment și pași de parcurs

  • Accesul alergătorilor la eveniment, în Piața Huet, se va putea face dinspre: Pasajul Pantofarilor (zona Cafe Einstein, Piața Mică),  Piața Mică sau dinspre Turnul Scărilor.
  • Pașii pe care îi parcurgeți din momentul în care ajungeți în zona evenimentului:
    1. Dacă doriți să predați ceva la punctul de valori, îl puteți lăsa la Cortul de predare valori Visma, dacă nu, mergeți mai departe;
    2. Vi se măsoară temperatura și treceți prin triajul observațional;
    3. Depuneți / completați declarația pe propria răspundere;
    4. Ridicați doar numărul de concurs cu cip și ace cu care să-l prindeți (tricoul și buff-ul îl ridicați doar după terminarea cursei, dacă ați optat pentru acestea la înscriere);
    5. Vă puteți pregăti de start.

Încălzire

  • Ținând cont de spațiul redus din Piața Huet, vă recomandăm să faceți încălzirea înainte de a intra în zona evenimentului. Puteți s-o faceți păstrând mai bine măsurile de distanțare fizică în Piața Mică, adiacentă Pieței Huet.

Ridicare Kituri de participare

  • Kit-urile de participare se ridică în ziua evenimentului, cu maxim 20 de minute înainte de ora de start și minim 5 înaintea ei. Acestea se vor distribui în Piața Huet, în zonele special amenajate.
  • Înainte de start se ridică doar numărul de concurs cu cip și ace cu care să-l prindeți.
  • Pentru ridicarea numărului, aveți nevoie de declarația pe propria răspundere completată.
  • Ținând cont de vremuri, înaintea startului se vor ridica numerele de alergare cu cip de cronometrare, iar în ceea ce privește tricourile și bandanele multifuncționale (la cine e cazul), acestea se vor putea ridica doar după terminarea cursei (mai avea cineva nevoie de o motivație extra pentru a ajunge la finish?). Știm că unii ar fi vrut să alerge în noile tricouri, dar sperăm că veți putea fi înțelegători și să vă adaptați alături de noi la context.
  • Alergătorii de la ștafetele 2, 3, 4 vor ridica numărul de la punctele de schimb ștafetă (startul lor), iar tricoul / buff-ul de la punctul lor de finish.

 

  Cabine de schimb și puncte predare valori

  • Pentru a reduce contactul cu diverse suprafețe și spații mai greu de dezinfectat, din păcate anul acesta nu vom avea cabine de schimb pentru alergători. Rugăm toți participanții să vină în zona evenimentului direct în echipamentul în care vor alerga – și, ca de obicei, recomandăm să fie cât mai comod și adaptat vremii din acea zi.
  • Va exista în continuare un punct de predare a obiectelor personale.

 

Numere concurs

E foarte important să porți numărul de concurs pe care îl primești în kitul de participare. Pe spatele acestuia este atașat cipul de cronometrare. În cazul participanților la Marquardt TeamRun, doar numărul ultimului alergător (ștafeta numărul 4) are cip atașat. Te rugăm să nu dezlipești cip-ul pentru că locul tău în clasament este determinat cu ajutorul său. Numărul se poartă în față, pe tricou, pantalon sau șort.

Transferarea numărului de concurs către o altă persoană nu este permisă, atrăgând după sine descalificarea. 

 

Protecție și igienă

  • Alergătorii se vor supune procesului de screening al temperaturii și triajului epidemiologic observațional. Triajul observațional va fi asigurat de o persoană calificată.
  • În cazul în care temperatura depășește 37.3 grade Celsius sau prezintă simptomatologie de infecție (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată), alergătorul nu va lua startul, va fi rugat să părăsească zona și să contacteze medicul de familie. De asemenea organizatorii vor fi responsabili să comunice posibilele cazuri către Direcția de Sănătate Publică.
  • Alergătorii vor respecta recomandările noastre de purtare a măștii când se află în zona evenimentului (exceptând perioada când aleargă). Vom pune la dispoziție măști de unică folosință, dar vă încurajăm să veniți cu propriile măști.
  • Alergătorii trebuie să își monitorizeze starea de sănătate, respectiv să își măsoare temperatura în dimineața competiției, în cazul în care aceasta este peste 37.3° Celsius, vor anunța medicul de familie și nu se vor mai prezenta la competiție.
  • Alergătorii trebuie să respecte regulile de protecție și igienă pentru limitarea răspândirii virusului: igenzarea mâinilor, distanțarea fizică minim 2 m între două persoane, iar când aleargă – de 7 m, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, evitarea contactului fizic (strângeri de mână, îmbrățișări după finish), respectarea recomandărilor de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală, dacă există simptome specifice bolii.

 

Distanțare fizică și public

  • Concurenții în timpul cursei NU vor putea alerga umăr la umăr, ei trebuind să respecte o distanță fizică unul față de celălalt de minim 7 m. Astfel, dacă un concurent ajunge din urmă un alt concurent, va trebui fie să îl depășească, fie să rămână în spatele acestuia la minim 7 m. Nerespectarea acestor reguli va atrage descalificarea concurentului.
  • Sosirea alergătorilor în zona competiției sportive trebuie să se facă individual și respectând ora la care sunt programați.
  • Zona evenimentului va fi delimitată, accesul publicului va fi restricționat, iar alergătorii trebuie să se prezinte singuri la zona de start. De data aceasta, vă rugăm să lăsați acasă familia și prietenii, care pot urmări live-ul din siguranța casei.
  • În acest sens, amintim că în acest nu vom oferi transport pentru alergătorii de la Marquardt TeamRun, către punctele de schimb ștafete.

 

Trasee și detalii curse

  • Limitele de timp sunt: 1 oră pentru Crosul Visma, 2 ore pentru Zacaria 10k, 3 ore și jumătate pentru Semimaratonul Elrond, 6 ore pentru Maratonul Continental și 35 de minute pentru SquadRace by EshopWedrop.

 

  Ștafete

  • Amintim că în acest an nu vom oferi transport pentru alergătorii de la Marquardt TeamRun, către punctele de schimb ștafete.
  • Atenție, punctele de schimb pentru ștafete sunt distincte față de cele anunțate inițial (ținând cont de mutarea evenimentului în Piața Huet):
  • Ștafeta 1 (start) – Piața Huet;
    Ștafeta 2 – Locul de Joacă, Valea Aurie;
    Ștafeta 3 – Muzeul Satului la dig (intrarea principală);
    Ștafeta 4 – Muzeul ASTRA, Biserica din Bezded.
  • Numerele alergătorilor de la ștafete se ridică de la punctele de unde ia startul fiecare membru al ștafetei (Ștafeta 1 – din Piața Huet; Ștafeta 2 – de la Locul de Joacă din Valea Aurie etc.). Respectiv, fiecare primește medalia și tricoul sau buff-ul, în cazul în care le-a comandat, la punctul său de finish.
  • În cazul participanților la Marquardt TeamRun, doar numărul ultimului alergător (ștafeta numărul 4) are cip atașat.

 

  Punctele de revitalizare

  • La punctele de revitalizare vor exista doar produse ambalate, inclusiv sticle mici de apă (0,25l), care vor fi luate direct de către alergători pentru a minimiza contactul. Poate asta va dura câteva secunde în plus față de alte vremuri, dar de data aceasta avem o cursă mai importantă de terminat cu bine 😉
  • Punctele de revitalizare sunt amplasate aproximativ din 5 în 5 km.
  • Suprafețele vor fi dezinfectate periodic și vor exista sticle cu dezinfectant pentru voluntari și alergători.

 

  Toalete

  • De-a lungul întregului traseu există toalete, dezinfectate conform cerințelor actuale.
  • Acestea sunt semnalizate cu panouri vizibile.

 

Cronometraj și Premiere

  • Veți putea găsi datele de cronometrare pe site-ul nostru, maratonsibiu.ro, în meniu, sau aveți linkul exact aici. Sâmbătă vom reveni cu linkul exact și pe pagina noastră de facebook.
  • Ținând cont de starturile individuale, respectiv, decalate ca timp, clasamentul se va face după ce toți concurenții vor termina cursa.
  • Festivitatea de premiere va avea loc la ora 15:00, fără public.

 

  Ședința tehnică

    • Ședința tehnică va avea loc online și va putea fi urmărită pe pagina de facebook a evenimentului, în data de 26 august, de la ora 19:30.
    • Pentru cei care n-au apucat să ajungă la timp, o pot vedea aici:

 

  Parcări în zonă

  • În imediata apropiere a Pieței Huet există câteva locuri în care vă puteți lăsa mașina, în cazul în care veniți cu aceasta, de ex: strada Mitropoliei, Piața Mică (parțial), str. Alexandru Odobescu, str. Tribunei.
  • Atenție, fiind zi de sâmbătă și încă sezon turistic, recomandăm să vă luați o marjă de eroare pentru a vă asigura că aveți suficient timp pentru a găsi un loc liber.

Revenim cu alte detalii importante, dacă mai apar. Așa că vă rugăm să stați pe aproape.