Traim ca să mâncăm sau mancăm ca să traim?

Sport pentru viață sau “Mens sana in corpore sano”
martie 4, 2016
Fii eroul cauzei tale!
martie 15, 2016

Primordial e să ne hrănim, evident, dar din păcate, pentru majoritatea dintre noi a mânca orice, oricât, fără nici o regulă, a devenit o plăcere extrem de dăunătoare și periculoasă.

Alături de sport, o nutriție corectă și echilibrată reprezintă cheia pentru o viață sănătoasă. În egală măsură, aș putea spune. Există reguli, așa numitele “reguli de nutriție simplificată”, pe care dacă o persoană fără probleme de sănătate le respectă, va fi sănătoasă și foarte probabil nu o să aibă probleme cu greutatea. Aceste reguli sunt simple și constau în următoarele:

  • Mic dejun bogat
  • 5-6 mese pe zi cu porții reduse
  • A nu se lăsa mai mult de 2-3 ore între mese
  • O masă = un fel de mâncare. Hai să zicem că masa de prânz de duminică în familie ar fi excepția care întărește regula.
  • Masa de seară trebuie luată cât mai devreme și cel mult cu 2 ore înainte de somn
  • 2 litri de apă consumați pe 50 kg corp.
  • Consum ridicat de fructe si legume
  • Consum de fibre (ajută la tranzitul intestinal)

Cele mai mari greșeli pe care le facem însă în alimentație sunt:

  • Sărim peste micul dejun
  • Seara, la cină, recuperam mesele pe care nu le-am servit de-a lungul zilei – cină grea
  • Dietele crush, cu repercursiuni majore asupra sănătății organismului. Dietele de slabire corecte presupun slăbirea cu aproximativ 500 g / luna
  • Înfometarea și revenirea bruscă la obiceiurile anterioare
  • Consumul de dulciuri / zahăr / sucuri acidulate
  • Mâncarea fast food
  • Amestecarea mâncărurilor: proteine cu carbohidrați rapizi (carne cu cartofi pai spre exemplu), carbohidratați rapizi cu carbohidrați lenți (orez cu pâine integrală), carbohidrați rapizi cu carbohidrați rapizi (pâine cu cartofi sau pâine cu paste), apă + fructe și alte combinații nefericite de alimente.

Totuși, trăiesc cu sentimentul că aceste informații ne sunt cunoscute tuturor într-o măsură mai mică sau mai mare, astfel încât totul se rezumă la cât suntem de puternici în a ne abține din a ne hrani incorect. Pentru că, deși totul ne este permis, nu toate ne sunt de folos.”

material de Dani Troancă – Iron Man și personal trainer, dar și amator de KFC, însă abstinent de vreo 5 luni.