Sfaturi pentru alergătorii începători

Aleargă oriunde în lume pentru SemiMaraton Sibiu!
martie 22, 2016
Sindromul de supra-antrenament
martie 31, 2016

Daniela Cârlan, coordonatoarea antrenamentelor pentru SemiMaraton Sibiu 2016, revine cu o nouă serie de recomandări, de data aceasta adresate alergătorilor începători:

Înainte să începi să alergi, îți recomand să îți faci un set de analize medicale. Nu ezita să îți faci un EKG pentru a vedea cum stai cu impulsurile electrice ale inimii și ține cont de sfaturile medicului.

  • Alege pantofi speciali pentru alergare. Confortul în timpul alergatului și mai ales alegerea unui echipament adecvat condițiilor meteo  e foarte important;
  • Fă exerciții de încălzire înainte să începi să alergi propriu-zis: îți recomand 5-10 minute de mobilitate articulară și stretching. Nu uita să faci exerciții de streching și după alergare, un lucru pe care încerc să insist cât de des pot;
  • Hidratează-te! Știu că auzi asta des, dar e cu siguranță un aspect ce nu trebuie să-l ignorăm: bea 2-2,5 litri de apă pe zi și 300-500 de ml de apă înainte de orice antrenament. În timpul antrenamentului, dacă îți e sete, bea lichide în înghițituri mici;
  • Lasă 2h între masă și antrenament;
  • Antrenează-te într-un grup, cu un profesor / antrenor cu experiență (nu recomand antrenamentele cum pot, când pot). Atunci când te antrezi în grup, e mult mai ușor să eviți monotonia – singur e mai greu să te motivezi. Nu degeaba există sintagma “unde-s mulți, puterea crește” – funcționează și în alergat. Iar dacă ai posibilitatea să te antrenezi cu un trainer, vei beneficia de sugestii și sfaturi personalizate, în funcție de reacția organismului tău la efort și condiția fizică în care te aflii;
  • Pentru început, adoptă distanțe scurte și un tempo relaxat, ușor. Ai răbdare cu tine, dă-ți voie să evoluezi treptat. Nu alerga o singură dată cât poți pentru că există riscul să apară ulterior dureri musculare severe sau chiar entorse, fracturi. Ascultă-ți corpul, nu încerca să alergi la capacitatea ta maximă zilnic.

Te aștept alături de noi cu alte sfaturi și recomandări la antrenamentele săptămânale puse la dispoziție de Fundația Comunitară Sibiu. În fiecare marți și joi de la 18.30 și sâmbătă dimineața, de la ora 09.00. Punctul de întâlnire rămâne același: parcul Sub Arini, în fața Stadionului Municipal.