Întrebări frecvente (FAQs)

Alergători

Când va avea loc ediția din 2020?

Ediția din 2020 va avea loc, conform tradiției, în ultima sâmbătă din mai, respectiv, 30 mai.

Când mă pot înscrie pentru ediția din 2020?

Perioada de înscriere a alergătorilor pentru ediția din acest an este 25.02-11.05.2020.

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% va merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri, Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare;

Ce include kit-ul de alergător?

Kit-ul de alergător conține:

  • număr de concurs personalizat cu numele și cauza,
  • cip de cronometrare de unică folosință.

Extraopțiuni: doritorii au posibilitatea să achiziționeze, în momentul înscrierii, tricou oficial (tehnic sau de bumbac, la alergere), bandană multifuncțională oficială și voucher pentru mâncare.

Toți participanții care termină cursa primesc medalie.

Pot să modific cursa la care sunt înscris?

Da, dar doar în anumite condiții. Modificarea cursei la care te-ai înscris se poate face doar până la data de 15.05.2020 și cu achitarea diferenței de taxă (în cazul în care modificarea este de la o cursă mai mică la o cursă mai mare). În cazul în care modificarea cursei se face de la o cursă mai mare la o cursă mai mică, diferența de taxă nu se returnează. 

Pentru a solicita modificarea cursei, te rugăm să ne scrii la adresa [email protected], dar nu mai târziu de 15.05.2020, după această dată nu vom mai putea opera modificări.

Care este termenul limită până când pot să modific cursa la care alerg?

Termenul limită până la care vom putea modifica cursa este 15.05.2020, după această dată nu vom mai putea efectua modificări datorită comenzilor care vor fi în lucru. Pentru modificare te rugăm să ne scrii la adresa [email protected] 

 

Pot să fac schimb de cursă cu o altă persoană?

Schimbul de cursă cu o altă persoană nu este permis fără a anunța organizatorii, până cel târziu 15.05.2020. Dacă dorești să îți modifici cursa din anumite motive te rugăm să ne scrii la adresa [email protected], acesta se va putea face în anumite condiții pe care le regăsești la întrebarea: Pot să modific cursa la care sunt înscris?

 În cazul în care acest lucru nu se respectă, conform regulamentului, poate atrage descalificarea.

 

În cazul în care nu mai particip la cursă, pot primi taxa de înscriere înapoi?

Da, dar numai dacă ne anunți până în termenul limită de 4.05.2020 și soliciți acest lucru trimițând un mail la adresa [email protected]. De asemenea, amintim că, deși nu mai poți participa, poți transfera taxa ta de înscriere în donație pentru cauza aleasă inițial. 

 

Pot alerga pentru mai multe cauze?

Un alergător poate opta să alerge pentru o singură cauză. Dar poate să suțină mai multe cauze prin efectuarea de susțineri către cauzele dorite.

 

Unde găsesc traseele curselor?

Detalii despre trasee și alte informații utile despre curse se găsesc în meniul Alergători -> Detalii curse.

Când și unde pot ridica kit-ul de alergător?

Kiturile de participare pentru alergătorii cu domiciliul în Sibiu, inclusiv cele pentru copii, se ridică joi și vineri, respectiv, 30 – 31.05.2019, în intervalul orar: 10.00 – 19.00, la Info Point-ul maratonului instalat în Piața Mare.

Alergătorii din afara orașului pot ridica kiturile de participare de la Info Point în ziua evenimentului, 01.06.2019, în intervalul orar:

  • 07:30 – 08:15, pentru Maratonul Continental;
  • 07:45-08:15 pentru cursele: Semimaratonul Joyson Safety Systems, Zacaria 10k, Marquardt TeamRun (4x5km), Crosul Visma și SquadRac;

Ridicarea kitului se poate face doar pe baza unui document de identitate valid, și a declarației pe proprie răspundere. Pentru alergătorii minori se va prezenta acordul părintelui/tutorelui legal.

Recomandare: Din experiența anilor trecuți știm că orele prânzului și intervalul de după ora 16:30 sunt cele mai aglomerate la punctul de ridicare a kiturilor. Voluntarii noștri fac tot posibilul pentru a livra kiturile cât mai repede, dar dacă dorești să eviți aglomerația, îți recomandăm să alegi o oră în afara celor menționate și să vii cu declarația (sau acordul, după caz) completată.

Pot alerga în diaspora?

Desigur! Ne bucurăm că îți dorești să alergi pentru o cauză de la maraton chiar dacă nu vei fi în Sibiu la data evenimentului.

Te rugăm să te înscrii ca alergător pe site și să ne trimiți o dovadă a finalizării cursei (una sau mai multe fotografii cu tine, track-ul cursei și orice alte detalii pe care dorești să le comunici).

De asemenea, ne-am bucura dacă ne trimiți și un scurt text legat de ce ai ales să alergi.

Ce este o bandană multifuncțională (buff)?

Bandana multifuncțională este un obiect vestimentar sub formă tubulară, cunoscut mai ales în rândul sportivilor. Acest obiect poate fi purtat în diferite moduri precum în exemplu de mai jos. Sursa foto: link

La cursa de ștafetă se poate să formăm o echipă doar din 3 sau din 2 persoane?

Cursa de ștafetă 4×5,3km se poate forma doar dacă se înscriu 4 persoane, din păcate nu se poate forma doar din 3 sau 2 persoane. 

Dacă o persoană din echipă dorește să parcurgă o distanță mai mare, poate continua să alerge doar pe traseul de semimaraton, dar trebuie să pornească la cursa de ștafetă ca numărul 1 pentru a putea să continue traseul de semimaraton. 

 

Pot alerga la mai multe curse?

Singura situație în care se poate alerga la mai multe curse este participarea ca nr.1 într-o ștafetă și, respectiv, continuarea la semimaraton. În acest caz, plata se face pentru fiecare cursă în parte.

Pot continua cursa de ștafetă?

Un alergător de la ștafetă, care nu e purtătorul numărului de concurs, poate opta să continue să alerge, dar doar pe cursa de semimaraton.

Am completat greșit o informație în formularul de înscriere. Pot s-o modific?

Da. Pentru orice modificare (ex: nume greșit, dată naștere, e-mail, înscriere dublă, schimbare ordine ștafetă, target fundraiser, mărime tricou, etc.), te rugăm să ne scrii la adresa [email protected] și să menționezi informația corectă, pentru a putea face modificarea. 

 

Nu mă găsesc în lista de alergători?

Pentru a te găsi, te rugăm să intri la secțiunea Alergători a site-ului și să te cauți după numele tău în câmpul de căutare care apare chiar la începutul listei cu participanți. 

 

Unde sunt punctele de schimbare a ștafetei?

Punctele cursei de ștafetă sunt:

  • Ștafeta 1 (start) – Piața Mare
  • Ștafeta 2 – Cercul Militar, Bd. Victoriei
  • Ștafeta 3 – Intrarea Grădina zoologică, cartier Valea Aurie
  • Ștafeta 4 – Muzeul ASTRA, Biserica din Bezded (ieșire spre Zoo)

Te rugăm să consulți aici traseul pentru cursa de ștafetă, unde sunt menționate punctele de schimbare ale ștafetelor și alte detalii despre acestea. 

 

Se oferă transport pentru ștafete?

Da, se oferă transport. Pentru detalii cu privire la orele și punctele de plecare și sosire informațiile vor fi afișate în săptămâna maratonului la secțiunea Informații utile a site-ului de maraton. Te rugăm să verifici informațiile în săptămâna dinaintea maratonului. 

 

 

Proiecte

Care este perioada de înscriere a proiectelor?

Pentru ediția din 2020, perioada de înscriere a proiectelor este 21.01 – 21.02. Pentru detalii despre participare, aruncă un ochi aici.

 

Cine poate înscrie un proiect?

Pot înscrie proiecte atât organizații non-guvernamentale (ONG-uri) cât și grupuri de inițiativă* (fără personalitate juridică).

*În viziunea Fundației, „grupulde inițiativă” este o echipă, un grup informal de cetățeni/membri ai comunității, care împărtășesc un interes, o pasiune sau o preocupare pentru un subiect legat de viața în comunitatea sibiană pe care vor să‐l promoveze în spațiul public.

Unde pot găsi documentele utile pentru a aplica la maraton?

Mai multe informații pentru a aplica la ediția din acest an, precum și toate documentele de care ai nevoie găsești în articolul de aici.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a susținerilor,

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la susținerile înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce procent primește cauza din taxa de participare a alergătorului?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% va merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri (august 2018), Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare;

Se reține un procent din susțineri?

Conform cu Ghidul de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, din totalul fondurilor de susținere atrase de fiecare proiect, în 2020, organizatorul va reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.

 

 

 

Înscrieri alergători

Am probleme cu înscrierea / plata taxei de participare. Ce pot face?

Pentru orice problemă legată de înscrieri și plata taxelor de participare îți stăm la dispoziție la adresa [email protected].

Înainte să ne semnalezi o problemă, te rugăm să consulți întrebările și răspunsurile din această secțiune (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere alergător?

Pentru a achita taxa de alergător, metoda cea mai rapidă este plata cu cardul. În acest sens apăsați „Plătește” care apare în dreptul numelui alergătorului.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata taxei prin transfer bancar, deoarece considerăm că validare manuală a plăților prin bancă îngreunează procesul validărilor.

Până când mă pot înscrie?

Termenul limită pentru înscrierea alergătorilor este luni, 11 mai 2020, ora 23:59. Până la aceasta dată trebuie să aveți confirmată plata taxei de participare.

Ce se întâmplă dacă nu doresc să primesc tricoul oficial?

În formularul de înscriere aveți acum opțiunea de a opta sau nu pentru a primi tricoul oficial.

Dacă v-ați înscris deja și nu ați optat pentru a primi tricou oficial, ne puteți scrie pe adresa [email protected]

Plăți

Am probleme cu plata taxei de participare/susținerii. Ce pot face?

Pentru orice probleme legate plata taxelor de participare sau susținerilor vă stăm la dispoziție la adresa [email protected]

Vă rugăm înainte să ne semnalați o problemă, să consultați întrebările și răspunsurile din pagina curentă (FAQs).

Cum pot achita taxa de înscriere?

Pentru a achita taxa de alergător, metoda cea mai rapidă este plata cu cardul. În acest sens apăsați „Plătește” care apare în dreptul numelui alergătorului.

*Pentru a optimiza procesul de validare a taxelor alergătorilor, am eliminat plata taxei prin transfer bancar, deoarece considerăm că validare manuală a plăților prin bancă îngreunează procesul validărilor.

Pot încheia un contract de sponsorizare dacă sunt persoană juridică și doresc să fac o susținere?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: [email protected]fundatiacomunitarasibiu.ro.

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării susținerii pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „susținere alergător XY, Compania Z, suma”.

Se pot face plăți direct în Euro sau Dolari?

Prin plata cu cardul se pot efectua transferuri din orice valută, va avea loc e o conversie automată în lei.

Dacă totuși doriți să plătiți prin transfer bancar, dintr-un cont în Euro, puteți folosi IBAN-ul nostru de EURO:

Fundația Comunitară Sibiu
Cont deschis la BCR Sibiu:
RO18RNCB0227130116020003

Cod SWIFT: RNCBROBU

 

Sau, dintr-un cont în Dolari, puteți folosi IBAN-ul nostru de USD:

Fundația Comunitară Sibiu
Cont deschis la BCR Sibiu:

RO23RNCB0233130116020001

Cod SWIFT: RNCBROBU

 

Vă rugăm să adăugați la detalii numele alergătorului și al cauzei susținute.

Pentru o confirmare cât mai rapidă, vă rugăm să ne trimiteți o confirmare a plății la adresa [email protected]

Susțineri / donații

Ce se întâmplă cu taxa de participare achitată de alergător?

Taxa de participare este folosită în felul următor:

  • 50% va merge la cauza susținută. La finalul campaniei de strângere de fonduri, Fundația Comunitară Sibiu va oferi fondurile sub formă de finanțare nerambursabilă și va asigura monitorizarea proiectului;
  • 50% este folosită pentru acoperirea parțială a costurilor legate de cursă și kitul de participare;

Sunt persoană juridică și doresc să fac o susținere. Pot încheia un contract de sponsorizare?

În cazul în care o companie dorește să susțină un alergător, vă rugăm să luați legătura cu noi în vederea încheierii unui contract de sponsorizare, la adresa de mail: [email protected]fundatiacomunitarasibiu.ro.

Atenție!

Avem rugămintea ca, în momentul înregistrării susținerii pe site, indiferent dacă există contract sau nu, să indicați în loc de nume și prenume în câmpurile respective, denumirea firmei așa cum apare în OP în momentul în care se face plata, ca să putem corela suma primită în cont cu o donație înregistrată în baza de date, respectiv pe site.

De asemenea, vă rugăm ca în momentul transferului să scrieți foarte specific detaliile: „susținere alergător XY, Compania Z, suma”.

De ce variază targetul unei cauze?

Sunt situații în care procentul targetului unei cauze variază (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a susținerilor,

– erori cu privire la înscrierea alergătorilor fundraiseri (ex. se înscriu de mai multe ori),

– erorilor cu privire la susținerile înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

M-am înscris ca susținător anonim dar nu am achitat în momentul înscrierii, cum pot să achit susținerea?

Te rugăm să ne trimiți un mail la adresa [email protected], în care să ne menționezi cum te numești și pentru cine ai făcut susținerea.

Îți vom trimite link-ul personalizat în care poți achita susținerea.

Pot achita mai multe susțineri printr-o singură tranzacție?

Pentru plata mai multor susțineri printr-o singură tranzacție, intră pe pagina maratonului la secțiunea susținători aici și caută după email-ul cu care ai făcut susținerea. Toate susținerile vor fi afișate pe pagină. Apoi folosește butonul PLĂTEȘTE cu cardul din partea de jos a paginii.

Unde pot să văd susținerea pe care am făcut-o?

Există câteva moduri în care pot fi văzute susținerile:

  • pe profilul alergătorului/fundraiserului susținut;
  • pe pagina cauzei pentru care aleargă persoana susținută.

Ce se întâmplă cu sumele care depășesc obiectivele de strângere de fonduri (target-ul) setat al unei cauze?

Sumele strânse care depășesc obiectivul de strângere de fonduri setat vor fi folosite tot în scopul proiectului, după agrearea unei modalități de extindere sau multiplicare a proiectului inițial, de comun acord între Fundația Comunitară Sibiu și organizația care a propus cauza. Aspect menționat și în Contractul de parteneriat.

 

De ce suma afișată apare diferit față de cea pe care am achitat-o?

Conform Ghidului de participare pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, în funcție de targetul stabilit de fiecare cauză, din totalul banilor strânși de fiecare proiect, la ediția din 2020 se reține un procent de 8%, pentru acoperirea unei părți din costurile administrative.

Cum pot achita susținerea?

1. Metoda cea mai rapidă este plata cu cardul. În acest sens apăsați „Plătește” care apare în dreptul numelui susținătorului.

 

2. Puteți folosi transfer bancar sau depunere numerar în următorul cont:

Fundația Comunitară Sibiu

Cont deschis la BCR Sibiu:

IBAN RON: RO72RNCB0227130116020001

 

Pentru plăți în euro sau dolari găsiți detalii aici.

La efectuarea plății includeți la detalii numele susținătorului și alergătorul susținut.

Până când se pot achita susținerile?

Termenul limită pentru achitarea susținerilor este 01.07.2020.

De ce nu pot primi susțineri, deși m-am înscris ca alergător?

Numai înscrișii care au confirmat și plata taxei de participare pot primi susțineri și apar în lista de alergători care pot fi susținuți.
– Plațile efectuate prin card sunt confirmate imediat;
– Plățile efectuate prin bancă sunt confirmate într-un termen de 3 zile lucrătoare. Pentru urgentarea confirmării înscrierii, ne puteți transmite o copie a ordinului de plată pe adresa [email protected]

Din greșeală am înregistrat două susțineri pentru aceeași persoană sau am înregistrat o susținere cu o sumă greșită. Ce pot face?

Pentru a lămuri situația, te rugăm să ne scrii pe adresa [email protected] 

Nu am reușit să finalizez plata susținerii. Cum pot să o fac?

Dacă nu ai reușit să finalizezi plata, te rugăm să te cauți după nume în lista de susținători sau pe pagina alergătorului pe care ai ales să îl susții și să reiei procesul de achitare. În cazul în care întâmpini o dificultate, te rugăm să ne-o menționezi la adresa [email protected]

 

Dacă nu am achitat susținerea pe care am înregistrat-o inițial, e nevoie să refac înregistrarea pentru a putea face și plata?

Nu este nevoie să reînregistrezi susținerea! Te rugăm să te cauți în lista susținătorilor pe site la secțiunea Susținători, iar pentru a efectua plata trebuie să apeși butonul verde “Plătește” care apare în dreptul numelui tău. 

 

 

Fundraiseri

De ce variază targetul unui fundraiser?

Sunt situații în care procentul targetului unui fundraiser (de exemplu poate scădea) din diferite motive:

– timpului de procesare a susținerilor,

– erorilor cu privire la susținerile înregistrate  (completarea greșită a unei susțineri de către un donator, modificarea ulterioară a sumei de către donator),

– timpul de procesare a erorilor.

Ce înseamnă să fii fundraiser?

Fundraiserul este o persoană care a ales să susțină o cauză atât prin faptul că va alerga la o cursă, dar și prin faptul că va duce o campanie personală de strângere de fonduri pentru cauza aleasă. Fundraiserul își mobilizează cercul de prieteni pentru a susține cauza.

Poți alege să fii fundraiser în momentul completării formularului de înscriere alergător prin selectarea opțiunii Vreau să devin fundraiser.

 

 

Cum trebuie să procedez dacă doresc să schimb fotografia sau să modific textul din pagina personalizată?

Pentru a ne comunica aceste solicitări, vă rugăm să utilizați adresa de e-mail [email protected].

Ce pot face dacă am probleme cu uploadarea fotografiei sau dacă apar erori de editare a textului?

Erorile de uploadare a fotografiilor de cele mai multe ori se datorează nerespectării formatului sau mărimii indicate  (.jpg, .gif sau .png, 1MB max.).

Pentru remedierea acestor probleme, precum și pe cele de editare a textului, vă rugăm să ni le comunicați la adresa de e-mail [email protected] .

Pot deveni fundraiser dacă nu am ales această opțiune la înregistrare?

Da!

Dacă nu ați folosit această opțiune la înscriere, pentru a deveni fundraiser trebuie să accesați pagina de Înscriere fundraiseri și să parcurgeți pașii pentru înscriere, respectând instrucțiunile menționate.

 

Cursele copiilor

La ce oră au loc Cursele copiilor?

Cursele copiilor vor avea loc în intervalul orar 17:00-18:00 și vor avea următoarele trasee:

  • Cursa copiilor 4-5 ani (400 m), traseu buclă Piaţa Mare. La această cursă, părinții pot alerga de mână cu picii, însă îi îndemnăm să-și încurajeze copiii să participe singuri;
  • Cursa copiilor 6-7 ani (800 m), traseu buclă Piaţa Mare și b-dul Bălcescu;
  • Cursa copiilor 8-9 ani (1200 m), traseu buclă Piaţa Mare și b-dul Bălcescu;
  • Cursa copiilor 10-12 ani (1600 m), traseu buclă Piaţa Mare / b-dul Bălcescu / buclă Piaţa Mare;

În cazul în care intervalul orar va suferi modificări, părinți vor fi informați în timp util.

De ce nu se realizează clasamente și nu se mai oferă premii pentru cei mai rapizi alergători?

Experiența din anii trecuți, precum și recomandările psihologilor, ne-a determinat să nu mai încurajăm spiritul de competiție la Cursele Copiilor.

Ce vârste pot avea participanții de la Cursele Copiilor?

Participanții pot avea între 4 și 12 ani, fiind împărțiți pe 4 categorii de vârstă.

Pentru mai multe detalii despre cursele copiilor vă rugăm să accesați pagina Cursele copiilor Decathlon.