HERITAS – Fundaţia Transilvană pentru dezvoltare integrată, protecţie şi revitalizare a patrimoniului cultural – Huet.Urban – „Green is SMART”

heritas_2Denumirea proiectului: Huet.Urban – Green is Smart

Denumirea organizatiei/grupului de initiativa: HERITAS – Fundaţia Transilvană pentru dezvoltare integrată, protecţie şi revitalizare a patrimoniului cultural

Nevoia/problema careia ii raspunde proiectul: Majoritatea evenimentelor culturale din Sibiu au ca loc de desfășurare Piața Mare sau Piața Mică. Piața Huet are o valoare istorică foarte mare, al cărei potențial nu este exploatat, în acest spațiu fiind desfășurate doar sporadic acțiuni mici. Huet.Urban promovează locul de desfășurare al festivalului, Piața Huet, spațiul sibian din care istoria orașului a început să crească, ca imensă scenă urbană, ideală pentru derularea de evenimente culturale, promovarea informaţiei, gastronomie, comunicare, spaţiu de acţiune dar şi loc de odihnă. Proiectul urmărește de asemenea întărirea sentimentului de comunitate și oferă șansa unei colaborări a tuturor celor care locuiesc sau își desfășoară activitatea în această piață istorică.

Cine sunt beneficiarii si care este grupul tinta: Festivalul se adresează deopotrivă locuitorilor oraşului dar şi turiştilor din ţară şi din străinătate care poposesc în oraş de respectivul sfârşit de săptămână. Prin varietatea evenimentelor planificate, festivalul se adresează tuturor categoriilor de vârstă – atât adulţilor cât şi tinerilor şi copiilor. Ultimele două grupuri țintă vor beneficia de o serie de acțiuni concepute special pentru ele, mai cu seamă pentru că festivalul include data de 1 iunie, ziua internațională a copilului în calendarul său. Din punct de vedere instituţional, festivalul îi implică pe toţi partenerii din Piaţa Huet care sunt deopotrivă participanţi şi co-organizatori.

Logo-Huet-Urban-2013-simplu_1Descrieti ideea proiectului si activitatile ce vor fi derulate: Începând cu 2011, în fiecare an Huet.Urban se concentrează pe o anumită temă de actualitate, prin intermediul căreia organizatorii festivalului îl reinventează. În 2013 Huet.Urban abordează în noua sa ediție o temă diferită, ţinând cont de strategia de dezvoltare a oraşului Sibiu și se concentrează pe subiecte din domeniile „Smart“ şi „Green“.
Huet.Urban promovează locul de desfășurare al festivalului, Piața Huet un spațiu în care poți simți istoria, un spațiu predestinat să pulseze de viață, să fie umplut de oameni, activități și evenimente Acest centru cultural merită să fie utilzat ca atare.
Huet.Urban Green – amenajarea Pietei Huet:
Activitățile festivalului vor sta sub umbrela „verde“, reprezentând natura, mediul înconjurător, eficienţă energetică, un mediu sănătos de viaţă, etc., în combinație cu tema propusă, de “Smart City” (Green is smart).
Amenajarea spațiului public se va face pe de-o parte prin instalații propuse atât de către oganizatori, precum şi de artişti, designer,arhitecţi şi alţii., care sunt rugati să participe la un concurs de idei pentru instalaţii urbane. Concursul este un eveniment separat . Câștigătorii își vor vedea proiectele realizate în cadrul festivalului.
Huet Urban – O scena pentru cultură: Piața Huet va fi o mare scenă pe care se vor desfășura concerte și se va putea dansa pe diferite ritmuri sonore. Invitate vor fi atât trupe locale de muzică cât și unele surpriză, de renume ca de ex. Monojacks, The Amsterdams sau starurile locale Domino
Huet.Urban – Să învăţăm experimentând Tematica “smart” deschide noi posibilități de comunicare și networking, în special în ceea ce privește managementul urban, noi moduri de implicare și de acțiune a cetățenilor în dezvoltarea orașelor în care trăiesc. Seminariile și workshopurile propuse se vor concentra asupra tematicii eficiență energetică, promovare turistică și abordare ecologică a concepțiilor urbane smart în județul Sibiu.
Toți partenerii deja consacrați ai festivalului vor participa cu expoziții creative pe temele „green“ și „smart“, contribuind de asemenea la amenajarea spațiului public comun, în funcție de specificul instituției pe care o reprezintă.
De pe acum bine cunoscutul tur ghidat al festivalului, de această dată cu un accent nou și proaspăt, va constitui de asemenea element definitoriu “smart” al evenimentului și va scoate în evidență contextul istoric al pieței prin utilizarea codurilor QR (Quick Response). Clădirile din Piaţa Huet vor fi introduse într-un sistem computerizat care să conţină date istorice ale clădirilor din Piaţa Huet, specificaţii arhitecturale, personalităţi care au locuit în clădirile respective, fotografii.
Huet.Urban – experienţă practică: Huet.Urban promovează cultura și conservarea patrimoniului cultural. Aici se încadrează și meșteșugurile tradiționale și implicitit încercarea de a le revitaliza. Ateliere punctuale menite să exemplifice practica unor meșteșuguri tradiționale vor fi din nou prezente în cadrul festivalului.
Huet.Urban – From Numbers to Figures: Expoziție conceptuală în aer liber furnizând participanților la festival un set de informații selecționate din perioada contemporană și din istoria Pieței Huet. Informatiile sunt furnizate participanților sub forma unor grămezi de obiecte, fiecare gramadă reprezentând o informatie despre Huet (piața sau personalitatea). Fiecare obiect din gramadă are o semnificatie în raport cu informaţia transmisă.
Huet.Urban – Viata culinare Toate restaurantele și cafenelele din Piața Huet vor fi prezente cu meniurile lor specifice în care vor include în plus meniuri bio, sănătoase și gustoase pentru cei care doresc sa se răsfețe din punct de vedere culinar. Se vor organiza picnicuri în familie, element inedit al acestei ediții.

Bugetul necesar pentru implementarea proiectului: 258.574 Lei

Schimbarile pe care le va produce proiectul: Prin ediția 2013 a festivalului, Huet.Urban – Green is Smart, publicul țintă și întreaga comunitate sibiană se bucură de o abordare complexă a două teme (“smart” și “verde”) care se îmbină armonios. Informare, observare, admirare și mai ales implicare sunt instrumentele cheie de percepție puse concomitent la dispoziția publicului. Abordarea cuprinde și promovarea economică şi managementul local, îmbunătăţind viziunea asupra valorii pe care o au Piaţa Huet şi centrul istoric al Sibiului.
Informare şi implicarea comunităţii locale: Grupurile ţintă vor fi informate şi sensibilizate asupra unor teme importante din domeniul mediului înconjurător, eficienţă energetică, participare cetăţenească, dezvoltare durabilă a economiei, dar şi promovarea turismului. Datorită tematicii abordate (“smart”), publicul, prin implicarea activă în derularea evenimentelor programate, atât a celor de informare cât şi a celor culturale, se va familiariza cu noi posibilităţi de comunicare şi networking, în special în ce priveşte managementul urban, noi moduri de implicare şi acţiune în dezvoltarea oraşelor în care trăiesc, noi forme de viaţă urbană eficiente din punct de vedere energetic.
Animarea inimii oraşului cu o viaţă urbană adevărată: Activităţile Festivalului vor sta sub umbrela „verde”, începând de la cadrul ambiental în care sunt plasate diferitele acţiuni de divertisment până la implicarea diferitelor grupuri ţintă (studenţi, copii, adulţi etc.) la amenajarea şi mobilarea spaţiului urban, astfel încât nimic să nu mai amintească de parcarea de peste an din Piaţa Huet. Impactul vizual, implicarea şi informarea reprezintă doar câteva instrumente cheie puse la dispoziţia publicului.
Susţinerea eforturilor de promovare turistică a oraşului Sibiu: În cadrul festivalului se vor crea produse, respectiv se vor atinge rezultate, care vor contribui și după încheierea festivalului la promovarea Sibiului și la îmbunătățirea din punct de vedere urbanistic a situației din Piața Huet. De exemplu, turul ghidat având la bază codurile QR din Piața Huet va fi funcțional și după încheierea festivalului (până în momentul de fa
ță, unicul tur de acest gen din România).

Cine se va implica in implementarea proiectului?: Organizator: Fundaţia Heritas
în parteneriat cu: AIOS, Hermannstadt Events, Muzeul Astra, Parohia Evanghelică, Casa Calfelor, Liceul Brukenthal, Crucea Roşie, Uniqorner, Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia de-a arhitectura, Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, Primaria Municipiului Sibiul, Consiliul Local Sibiu

Obiectivul de strangere de fonduri prin Semimaraton (minim 2.000 RON): 3.000 lei

Cum se va realiza promovarea participarii organizatiei/grupului de initiativa la Semimaratonul Sibiu 2013?: Vom mobilizăm susținătorii intrând în contact direct cu ei, entuziasmându-i pentru acest proiect. Vom apela de asemenea la persoane care cunosc acest proiect și îl apreciază și care doresc să-l susțină în mod concret. Campaniile ample de promovoare a festivalului vor include și campanii de mobilizare a susținătorilor.
Email: michael.engel@heritas.ro

Alte date contact (nume, nr. telefon, adresa): Michel Engel, 0743/481849

Link* www.heritas.ro/hueturban

heritas_20 heritas_19 heritas_18 heritas_17 heritas_15 heritas_11

 

Foto credit: Sebastian Marcovici

Fundatia Comunitara Sibiu este operator de date cu caracter personal, inregistrat la ANSPDCP cu nr. 30480