Care e poziția corectă a corpului când alergăm?

Fii eroul cauzei tale!
martie 15, 2016
Aleargă oriunde în lume pentru SemiMaraton Sibiu!
martie 22, 2016

Sibianca Daniela Cârlan este o atletă de renume mondial care a participat la numeroase competiții naționale și internaționale. Cu o participare la Jocurile Olimpice de la Atena în cursa de 20 de kilometri marș în 2004 și două titluri de campioană națională la activ, este e unul dintre cei mai apreciați atleți români.

Daniela este coordonatoarea programului de antrenamente pentru SemiMaraton Sibiu 2016, iar astăzi am invitat-o să ne spună, pe scurt, care sunt recomandările ei pentru a avea o poziție corectă în timpul alergării.

Poziția corpului trebuie să fie dreaptă, puțin aplecat spre înainte (din trunchi, nu din cap). Capul trebuie să fie aliniat cu gâtul și coloana vertebrală.

  • Umerii drepți – se recomandă o poziție naturală, nu forțată. Trunchiul trebuie să fie drept, aliniat cu gatul și capul (se recomandă adoptarea unei poziții controlate, relaxate fără a încorda mușchii spatelui). Bazinul trebuie și el aplecat spre înainte. Cu cât reușești să controlezi mai bine oscilațiile laterale ale bazinului, cu atât vei alerga mai eficient.
  • Brațele trebuie să formeze un unghi de 90 de grade la cot. Palmele trebuie să fie relaxate, pumnul ușor strâns. Mișcarea brațelor are loc în contratimp cu picioarele: braț-picior opus. Pumnul se ridică la nivelul bărbiei, iar când pumnul este dus spre înapoi mișcarea se oprește la nivelul șoldului.
  • Picioarele sunt cele mai importante! Alege un ritm și vezi cât de mare este pasul tău. Pasul nu trebuie să fie prea mare, doar atât cât te simți confortabil. Condu mișcarea piciorului din față cu genunchiul.
  • Pentru contactul tălpilor cu solul, folosim toată talpa iar pentru o amortizare mai eficientă vom încerca să respectăm următoarea ordine: talpă – călcâi – mijlocul tălpii – pingea.

Ne întâlnim cu Daniela la antrenamentele săptămânale, după următorul program: marți – ora 18.30 / joi – ora 18.30 / sâmbătă – ora 09.00. Punctul de întâlnire este Stadionul Municipal Sibiu din parcul Sub Arini.

Programul de pregătire este oferit gratuit de Fundația Comunitară Sibiu, organizatorul SemiMaraton Sibiu, și se adresează tuturor alergătorilor, începători sau profesioniști.